مسئول كميته فرهنگي شبكه ملي جامعه و دانشگاه شعبه استان خوزستان، با اشاره به اقدامات انجام شده در زمينه فرهنگ‌سازي مديريت بحران سيل، بر ضرورت فرهنگ‌سازي مواجهه با بحران و مديريت صحيح اطلاع‌رساني در شرايط بحراني، تاكيد كرد.
کد خبر: ۷۳۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ 18 April 2019

ندا شفيعي با اشاره به برگزاري مستمر جلسات كميته فرهنگي شبكه ملي جامعه و دانشگاه، از زمان وقوع سيل، گفت: اين شبكه در سال گذشته در دانشگاه شهيد چمران اهواز و با هدف تحقق مسئوليت اجتماعي دانشگاه، تشكيل شد. در روزهاي ابتدايي سال جاري و پس از وقوع سيل، بلافاصله جلسات كميته با حضور همه اعضا تشكيل و به صورت روزانه در خصوص وظايف دانشگاه در قبال بحران پيش آمده بحث و تبادل نظر شد.

وي با بيان اينكه خروجي جلسات به مديران تصميم‌گير در استان ارائه شده است، افزود: فرهنگ‌سازي براي مواجهه با بحران، مديريت واحد در بحران، تدوين طرح جامع مديريت بحران و آموزش‌هاي قبل و حين بحران، از جمله موضوعات مورد بحث در اين جلسات بود.

شفيعي با اشاره به اهميت اطلاع‌رساني در بحران، گفت: در شرايط بحراني لازم است به سرعت يك سخنگو براي بحران مشخص و يك اتاق خبر نيز در كنار ستاد مديريت بحران ايجاد شود. اين كار نه تنها از بروز شايعات جلوگيري مي‌كند، به مديران تصميم‌گير در حوزه بحران كمك مي‌كند كه تصميم‌های اتخاذ شده در ستاد مديريت بحران را بهتر و سريع‌تر به جامعه منتقل كنند تا جلوگيری شود از اينكه هر نهاد و دستگاهي با اطلاع‌رساني‌های مكرر و تبليغاتي، موجب ايجاد تعارض در جامعه شود.

وی افزود: اعضای كميته فرهنگي شبكه ملي جامعه و دانشگاه تلاش كردند با اطلاع‌رساني موارد و موضوعات مورد بحث در جامعه و روشنگري، شايعات را كنترل كنند. در زمان بحران، افرادي كه درگير مشكلات مي‌شوند، شرايط آشفته‌اي پيدا مي‌كنند و بخشي از مديريت آشفتگي در جامعه، از طريق اطلاع‌رساني و روشنگري انجام مي‌شود و اين كميته نيز تلاش كرد در اين راستا حركت كند.

مسئول كميته فرهنگي شبكه ملي جامعه و دانشگاه تصريح كرد: بررسي پيامدهاي پس از سيل و ارائه پيشنهاد به مديران استان براي مديريت اين پيامدها، از ديگر مواردي است كه اكنون متمركز آن هستيم. مديريت پيامدهاي روحي و رواني نيز بسيار اهميت دارد و هم‌اكنون يك تيم منسجم از مشاوران و روان‌شناسان دانشگاه شهيد چمران اهواز تحت نظارت دكتر امان‌اللهي و با هماهنگي شبكه ملي جامعه و دانشگاه، در حال ارائه خدمات به سيل‌زدگان است.

وی با تاكيد بر ضرورت آموزش‌های مقابله با بحران به مردم، گفت: علاوه بر مسئولان، لازم است مردم نيز در زمينه مقابله با شرايط بحراني و مديريت آن آموزش ببينند و در اين زمينه مي‌شود برنامه‌هاي آموزشي عمومي برای مناطق بحران‌خيز تعريف كرد. اين موضوع در كميته ملي جامعه و دانشگاه در دست بررسي است و خروجي بررسي‌ها به مديران تصميم‌گير ارائه خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: سیل ، سیلاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار