نخست وزیر عراق، امروز در همایش اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و عراق که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: سفر روحانی رئیس جمهور ایران به عراق یک سفر تاریخی و سرنوشت‌ساز بود که دستاوردهای زیادی را برای دو کشور داشت.
کد خبر: ۷۳۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷ 07 April 2019

 عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق، امروز در همایش اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و عراق که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت جان‌باختن برخی شهروندان ایرانی در سیل اخیر گفت: سفر روحانی رئیس جمهور ایران به عراق یک سفر تاریخی و سرنوشت‌ساز بود که دستاوردهای زیادی را برای دو کشور داشت.

نخست‌وزیر جمهوری عراق اظهار داشت: اما در حقیقت این سفر علاوه بر دستاوردهای مختلف چیز مهم‌تری را هم در پی داشت و آن از بین رفتن ترس و شک‌هایی بود که موجب کندی در اقدامات شده بود و این سفر باعث شد تا به سرعت کارهایی را که تاکنون بر زمین مانده بود را انجام دهیم و باعث شد تا موافقت‌نامه‌هایی که پیش از این به امضا رسیده، اما به مرحله اجرا نرسیده بود، اجرایی شود.

عبدالمهدی بیان داشت: بنابراین به دنبال سفر رئیس جمهور ایران به عراق اکنون با یک هیأت تجاری به ایران آمده‌ایم تا تأکید کنیم، همه موانع و ترس‌ها از بین برود.

وی با اشاره به جنگ ایران و عراق گفت: دو کشور حدود ۳۰ سال پیش در حال جنگ با یکدیگر بودند، اما امروز می‌بینیم که رئیس ایران به عراق می‌آید و ما هم به دنبال سفر وی به ایران می‌آییم و امروزه شاهد سفرهای متعدد مسئولان بلندپایه دو کشور هستیم و در کنار آن سفرهای مردمی بسیار زیادی که با هدف گردشگری و درمانی انجام می‌شود.

نخست‌وزیر عراق گفت: ایران در زمینه‌های مختلف علوم و تکنولوژی دستاوردهای بزرگی داشته و پیشرفته‌های چشم‌گیری داشته است، به طوری که امروزه وقتی فهرست دانشگاه‌های معتبر دنیا را مشاهده می‌کنیم نام برخی از دانشگاه‌های ایران هم در آن ذکر شده است./افکارنیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار