هردار ناحیه تاریخی یزد:
شهردار ناحیه تاریخی یزد با اشاره به اینکه پیوستگی بافت تاریخی یزد از مهمترین ویژگی‌های این بافت است، گفت: ۵۲۰ هکتار بافت تاریخی خشت و گلی باارزش در یزد وجود دارد
کد خبر: ۷۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ 06 August 2015
به گزارش تابناک یزد،سید‌محمود کشفی‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، با بیان این مطلب که 520 هکتار بافت فشرده خشت و گلی در یزد با عنوان بافت تاریخی وجوددارد، گفت: بافت تاریخی منسجم از مهمترین ویژگی‌های این بافت است.

شهردار ناحیه تاریخی یزد با بیان این مطلب که بافت تاریخی یزد از ویژگی‌های بسیاری برخوردار است، گفت: این بافت به عنوان اولین شهر بافت تاریخی و دومین شهر خشت خام جهان مطرح است.

کشفی‌پور ادامه داد: یکی از سیاست‌های اصلی این بافت، زنده و پویا بودن آن است و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که مردم برای حضور در این بافت تمایل داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر توجه خاصی به بحث عمرانی این ناحیه شده و امسال حدود 10 میلیارد تومان بودجه عمرانی این منطقه در نظر گرفته شده است.

شهردار ناحیه تاریخی یزد ادامه داد: پروژه‌های عمرانی مختلفی را شروع کردیم که از مهمترین آنها، بدنه‌سازی خیابان قیام، به‌سازی خیابان مسجد جامع به وسیله کف‌سازی و محدود کردن عبور خودرو و کف‌سازی معابر در بافت تاریخی است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار