رئیس دانشگاه شیراز با تاکید بر اینکه تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی بین دانشگاه شیراز و دانشگاه تورین ایتالیا انعقاد شده است، گفت: دانشگاه شیراز در میان دانشگاه های برتر جهان قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 05 August 2015

تابناک فارس به نقل از شبستان:دکتر مجید ارشاد لنگرودی، رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به کسب مدال طلای سی و هفتمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویان دانشگاه کشور گفت: دانشجویان ما توانستند سه مدال برنز در این مسابقات را به خود اختصاص دهند.

وی با تاکید بر اینکه 2 دانشجوی دانشگاه شیراز به عنوان دانشجوی نمونه کشور معرفی شدند، اظهار داشت: کسب رتبه سوم پژوهش های بنیادی در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی از دیگر افتخارات دانشجویان دانشگاه شیراز بوده است.

رئیس دانشگاه شیراز با تاکید بر اینکه کسب 6 عنوان برگزیده توسط انجمن های علمی برای دومین سال پیاپی در بین 81 دانشگاه کشور، اضافه کرد: کسب مسابقات کشوری هوش مصنوعی، رتبه دوم در میان نهادهای ترویجی در مسابقات دانشجویی فناوری نانو و همچنین رتبه برتر اختراعات جشنواره نوآوری و شکوفایی اختراعات خلیج فارس از دیگر افتخاراتی بود که توسط دانشجویان دانشگاه شیراز کسب شد.

دکتر ارشاد از کسب عنوان مقاله پر استناد مجله بین المللی Materials characterization توسط پژوهشگران دانشگاه شیراز خبر داد و تاکید کرد: کسب عنوان استاد برگزیده در دومین دوره جایزه ملی علامه طباطبایی ویژه استادان و محققان برجسته کشور از دیگر افتخارات دانشگاه شیراز در حوزه آموزشی و پژوهشی در سال تحصیلی 93 – 94 بوده است.

این مقام عالی آموزشی در فارس با اشاره به اینکه کسب عنوان جوان برتر در عرصه علم و فناوری، کسب عنوان استاد برجسته و محقق برتر علم شیمی به ترتیب توسط دانشجو و استاد شیمی دانشگاه شیراز، تصریح کرد: استاد دانشگاه شیراز به عنوان پژوهشگر برجسته سال 92 نیز معرفی شده است.

دکتر ارشاد لنگرودی با تاکید بر اینکه پایان نامه دانشجوی دانشگاه شیراز به عنوان پایان نامه برتر کشوری انتخاب شده است، افزود: عضو هیئت علمی بخش شیمی این دانشگاه عنوان دانشمند بین المللی جز افتخاراتی است که دانشگاه شیراز کسب کرده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: دانشجوی دکترای بخش فیزیک دانشگاه شیراز در طراحی و ساخت متمرکز کننده نوری توانست به موفقیت کشوری دست یابد و همچنین استاد دانشگاه شیراز به عنوان استاد برجسته مکانیک، استاد نخبه مهندس مکانیک و استاد ممتاز پژوهشی دست یافت.

دکتر ارشاد با تاکید بر اینکه تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی بین دانشگاه شیراز و دانشگاه تورین ایتالیا انعقاد شده است، یادآور شد: دانشگاه شیراز در میان دانشگاه های برتر جهان قرار گرفته است و این با همکاری همکاران و همچنین سعی و تلاش دانشجویان عملی شد.

وی، کسب 38 رتبه برتر در رشته های مختلف در المپیاد دانشجویی کشور در سال 93 را از دیگر افتخارات دانشگاه شیراز خواند و یادآور شد: این رقم در سال 94 به عدد 51 رتبه رسیده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: کسب رتبه های زیر 20 آزمون کارشناسی ارشد در سال 93 توسط 42 نفر انجام شد که این رقم در سال 94 به عدد 59 رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار