معاون جهاد کشاورزی خوزستان:
معاون سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، از سمپاشی 3 هزارو 500 هکتار از اراضی کشاورزی برای دفع آفت ملخ‌های بیابانی خبر داد.
کد خبر: ۷۲۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ 07 March 2019

محمدقاسمی نژاد در رابطه با آخرین وضعیت هجوم ملخ‌ها به مزارع استان خوزستان، اظهار کرد: پس از مشاهده ملخ در استان، جلسه ستاد بحران در سازمان جهاد کشاورزی و سپس در استانداری به‌منظور برنامه‌ریزی و چگونگی تعامل دستگاه‌های اجرایی استان برای مبارزه با آفت تشکیل شد.

وی با تأکید بر اینکه ملخ جز آفات عمومی به شمار می‌رود و وظیفه مقابله با آن به عهده قوای سه‌گانه است، گفت: هجوم ملخ در دو فاز انفرادی و مهاجم وجود دارد؛ در کانون‌های اصلی به‌صورت انفرادی مشاهده شد و وضعیت مهاجم آن مربوط به زمانی است که از کشورهای عربستان و سودان وارد استان‌های هرمزگان و بوشهر شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه ملخ از استان‌های هرمزگان و بندرعباس وارد خوزستان شده، عنوان کرد: پس از ورود ملخ به استان، عمدتاً وارد هندیجان و ماهشهر شد اما در شهرهای بهبهان، هفتگل، ایذه وشوش نیز به‌صورت محدود دیده شد.

قاسمی نژاد بیان کرد: به‌منظور کنترل و جلوگیری از توسعه آفت 23 گروه پایش در سطح استان، 17 گروه عملیات، 3 دستگاه پَهباد جهت سمپاشی، 5 عدد یو آل وی، هواپیمای سمپاش و 100 عدد سایر سمپاش‌ها فعال هستند.

وی با اشاره به سمپاشی 3 هزارو 500 هکتار از اراضی کشاورزی بیان کرد: اکنون ملخ در وضعیت جفت‌گیری است و زمانی که در این شرایط قرار بگیرد، خسارت کمتری ایجاد می‌کند؛ پس از تخم‌ریزی با موجی از این آفت از منابع داخلی مواجه می‌شویم.

قاسمی نژاد افزود: احتمال می‌رود نیمه دوم فروردین‌ماه زمانی که ‌«پورهای سن دو» در اواخر خرداد که بزرگ می‌شوند با موج جدیدی از آفت ملخ مواجه شویم که با توجه با پایش‌های صورت گرفته و کنترل‌هایی که می‌شود، آمادگی لازم برای مقابله با آفت وجود دارد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار