مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: کارگاه‌های ارتقاء سطح سواد سلامت ویژه بازنشستگان تامین اجتماعی در استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۲۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸ 02 March 2019

به گزارش تابناک به نقل از مهر،حمیدرضا قاسمی ، اظهار داشت: به منظور ارتقای شاخص های سلامتی بازنشستگان، کارگاه های آموزشی ارتقا سطح سواد سلامت در کرمانشاه در دستور کار قرار دارد که تاکنون در این زمینه دو کارگاه برگزار شده است.

وی افزود: در این کارگاه ها که با حضور پزشکان متخصص برگزار شده است، در مورد پیشگیری از بیماری های سالمندی، اختلالات خواب، بیماریهای داخلی نظیر فشارخون، دیابت، چربی، رژیم غذایی مناسب مطالبی ارائه و در صورت نیاز به درمان، افراد بیمار ارجاع داده می شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه امسال نخستین سال برگزاری کارگاه های آموزشی ارتقا سطح سواد سلامت در کرمانشاه است، تصریح کرد: در هر دوره آموزشی ۲۰۰ بازنشسته بالای ۶۰ سال مورد آموزش قرار می گیرد.

وی هدف از برگزاری این کارگاه ها را پیشگیری از بیماری هایی دانست که سالمندان می توانند بدون مراجعه به پزشک از ابتلا به آن جلوگیری کنند.

قاسمی عنوان کرد: در این کارگاه های آموزشی سالمندان با سبک زندگی سالم و خودمراقبتی آشنا می شوند و بر لزوم رعایت رژیم غذایی مناسب، تحرک بدنی و پرهیز از استرس به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری های سالمندی تاکید می شود.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار