معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: توسعه گردشگری روستایی با هدف اشتغالزایی از اولویت های این نهاد است و به متقاضیان ایجاد واحدهای بوم گردی در این مناطق تسهیلات لازم پرداخت می شود.
کد خبر: ۷۲۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱ 27 February 2019

محمدرضا شاملو در دیدار با استاندار اصفهان در استانداری افزود : بنیاد مسکن برای مشارکت در جهت اجرای طرح های مشارکتی آمادگی کامل دارد.
وی با بیان اینکه از اواخر دولت هشتم، 450 روستا به عنوان هدف گردشگری در کشور مد نظر قرار گرفتند، اظهارداشتد: تعدادی از آنها مانند ابیانه دارای بافت ارزشمند و تاریخی هستند که در مرحله نخست برای آنها ردیف بودجه تخصیص یافت و این کار به خوبی در حال پیشرفت است.
شاملو اصفهان را یکی از قطب های گردشگری کشور اعلام و اضافه کرد : با توجه به خشکسالی های اخیر، توسعه گردشگری روستایی کمک بسیاری به اقتصاد استان می کند.
وی با بیان اینکه 18 روستا در استان در مرحله نخست برای هدف گردشگری تعیین شدند، خاطرنشان کرد: آنها باید در کارگروه ملی مطرح شوند تا بودجه ای برایشان تخصیص یابد.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: آنچه پس از اجرای طرح های گردشگری در روستاها مهم است، بهره برداری درست و کامل از ظرفیت های ایجاد شده می باشد و لازم است سازمان میراث فرهنگی و فعالان گردشگری در این زمینه کمک بیشتری کنند.
شاملو با اشاره به اجرای طرح آمایشی با همکاری یکی از دانشگاه های تهران با هدف توسعه روستاها و محور اصلی اشتغال، ادامه داد : تاکنون با 19 استانداری کشور برای اجرای این طرح تفاهم نامه همکاری منعقد شد و امید است اصفهان در اجرای آن مشارکت داشته باشد.
وی با بیان اینکه کار عمران روستایی بنیاد مسکن با دهیاری بسیار بهم نزدیک است، تصریح کرد: بنیاد مسکن متولی اجرای طرح هادی در روستاهاست و دهیاری در این زمینه، کمک می کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید از موازی کاری در بسیار از امور روستاها پرهیز کرد، افزود: بسیاری از مسائل در استان ها با همکاری استانداری ها و فرمانداری ها حل شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در این نشست گفت: برنامه های این نهاد، مسکن روستایی، عمرانی روستایی، اجرای طرح هادی روستایی و بازنگری طرح هادی روستایی می باشد و طرح هادی برای 935 روستای بالای 20 خانوار اصفهان تعریف شده است.
غلامحسین خانی با بیان اینکه بازنگری طرح هادی برای 426 روستا تاکنون اجرا شد، افزود: امسال برای 83 روستا بازنگری طرح هادی انجام شد.
وی با اشاره به اینکه سال جاری حدود 380 میلیارد ریال برای کار اجرایی در روستاهای استان هزینه شد، خاطرنشان کرد: تاکنون 179 هزار جلد سند مسکن روستایی در این استان صادر شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار