هوای کشور از اواخر هفته به شدت سرد می شود
اداره کل هواشناسی وضعیت جوی چند روز آینده را پیش بینی کرد . بارش در کل نقاط کشور رخ خواهد داد و تقرببا میشود گفت تمام نقاط ایران بارانی و برفی خواهند شد . بارشها در ارتفاعات نیمه غربی سنگین خواهد بود و سایر نقاط بارشهای خوب در حد 20 میلی متر را شاهد خواهند بود .
کد خبر: ۷۱۹۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 27 February 2019

به گزارش تابناک مازندران، اداره کل هواشناسی وضعیت جوی چند روز آینده را پیش بینی کرد . 

بر اساس این گزارش، طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی کشور، هوای کشور از اواخر هفته به شدت سرد می شود .

نقشه هوای امروز

تمامی کشور برف و بارانی می شود + تصاویر هواشناسی
 

شروع سیستم بارشی گسترده از امشب چهارشنبه تا جمعه کجاها از سیستم بارشی بارش دارند ؟

چهارشنبه ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
بارش باران گاهی رعد و برق و وزش بادشدید موقت، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، گیلان، غرب مازندران، تهران، البرز، قزوین، شمال سمنان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس، ارتفاعات شمال خوزستان، کرمان، خراسان شمالی و خراسان رضوی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در ایلام، شمال و شرق خوزستان، جنوب فارس، بوشهر، نیمه غربی هرمزگان، خلیج فارس و غرب تنگه هرمز.

پنجشنبه ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
بارش باران گاهی رعد و برق و وزش بادشدید موقت، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، گیلان، غرب مازندران، تهران، البرز، قزوین، شمال سمنان، کرمانشاه، همدان، لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس، ارتفاعات شمال خوزستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در شمال خراسان جنوبی، جنوب کرمان، ایلام، شمال و شرق خوزستان، جنوب فارس، هرمزگان، قسمتهای مرکزی سیستان و بلوچستان، خلیج فارس و تنگه هرمز.

جمعه ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
بارش باران گاهی رعد و برق و وزش بادشدید موقت، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، گیلان، غرب مازندران، تهران، البرز، قزوین، شمال سمنان، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس، ارتفاعات شمال خوزستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و جنوب کرمان، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در خوزستان، جنوب فارس، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان.

در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در جاده های کوهستانی استان های واقع در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز، زاگرس مرکزی و شمال شرق کشور کولاک برف، لغزندگی جاده ها و کاهش دید پیش بینی می شود. از این رو توصیه می گردد تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

تمامی کشور برف و بارانی می شود + تصاویر هواشناسی
 

فردا همزمان با نفوذ سیستم کم‌ارتفاع لایه میانی، استقرار الگوی کم‌فشار قدرتمند لایه سطحی جو را نیز داریم.
بطوریکه فشار هوای نیمه شمالی کشور بیش از 9 هکتوپاسکال نسبت به هنجار بلندمدت کاهش دارد.
این سیستم دارای چتر بارش وسیعی است، ضمن اینکه حرکت بسیار سریعی دارد و بارش‌ها عمدتا از نوع رگباری و تا عصر چهارشنبه به نیمه شرقی کشور نیز خواهد رسید.
بطور کلی این موج ویژگی‌ها و شرایط بارشی خوبی در لایه‌های پایینی تا میانی جو در اختیار دارد ولی در عین حال دو عیب مهمی دارد که مانع عملکرد چشمگیر آن خواهد شد.
همگرایی در هر سه لایه ورد سپهر، که یک نوع سرکوب دینامیک خود بخودی در ساختار سیستم است.
سیستم از لحاظ رطوبتی چندان مجهز نیست.
این سیستم ظهر پنجشنبه از مرزهای شرقی خارج میشود ، اما بلافاصله در همانروز سیستم بارش‌زای دیگری از مرزهای غربی وارد میشود که درباره نحوه فعالیت آن نیز بعدا صحبت خواهم کرد.

نفوذ سرما از اواخر هفته به کشور

از آخر هفته شاهد ورود کانتور های سرد به کشور و شروع کاهش محسوس دما در استانهای نیمه غربی و شمالی کشور خواهیم بود

جنوبغرب با 10 درجه بیشترین میزان کاهش دما را به خود اختصاص خواهد داد.

به هر روی بارش در کل نقاط کشور رخ خواهد داد و تقرببا میشود گفت تمام نقاط ایران بارانی و برفی خواهند شد . بارشها در ارتفاعات نیمه غربی سنگین خواهد بود و سایر نقاط بارشهای خوب در حد 20 میلی متر را شاهد خواهند بود .

 

 

برچسب ها: هوای کشور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار