رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه میانگین درمان مثبت نازایی در اردبیل 37 درصد است، گفت: مرکز سلول‌درمانی سرعین در سه فاز احداث می‌شود.
کد خبر: ۷۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ 04 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رامز نصیری صالح صبح امروز در آستانه روز جهاد دانشگاهی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: از سال گذشته کلینیک زنانه را به دو مجموعه و کلینیک مردانه را به صورت شبانه‌روزی فعال کردیم تا مرکز ناباوری قفقاز استان که زیر نظر رویان است، بتواند با ارتباط تنگاتنگ با این مجموعه فعالیت خود را به عنوان تنها مرکز درمان ناباروری شمال غرب کشور ادامه دهد.

وی با بیان اینکه این مرکز از لحاظ کیفی و ارائه خدمات ارتقا یافته و درمان مثبت در این مجموعه به 37 درصد رسیده است، گفت: ما آرام آرام به سرانه جهانی و آمارهای ارائه شده دست پیدا کردیم به طوری که به صورت هفتگی مراجعه 30 زوج را به طور متوسط شاهد هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل یادآور شد: از این بین در طول هفته 6 الی 7 زوج شامل اتباع آذری است که برای درمان نازایی خود به این مرکز مراجعه می‌کنند تا مورد مداوا قرار گیرند.

نصیری صالح تصریح کرد: در برخی از ایام با افزایش و در ایامی همچون ماه محرم،‌ رمضان، یک ماه قبل و یک ماه بعد از عید نوروز شاهد کاهش جمعیت مراجعه‌کننده به مرکز درمان ناباروری هستیم ولی به طور متوسط سالانه 20 زوج به صورت هفتگی به این مرکز مراجعه می‌کنند.

این مسئول از ارتقای کیفیت ارائه خدمات زوجین ناباور به این مرکز و فراهم کردن امکانات مناسب و مورد نیاز خبر داد و یادآور شد: نسبت به خرید لوازم، امکانات و تجهیزات جدید و مدرن اقدام کردیم و تلاشمان بر این است تا مرکز جنین‌شناسی در سرعین را نیز مورد حمایت قرار دهیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل اغلب مراجعه‌کنندگان را به این مرکز گروه سنی زیر 40 سال اعلام کرد و گفت: موفقیت ما در حوزه درمان مثبت تا 37 درصد است که منطبق با آمار جهانی است.

نصیری صالح بیان کرد: ما در حوزه توریسم درمانی و فعالیت‌های مثبت پژوهشی در این حوزه با یک شرکت فعال در توریسم‌ درمانی انعقاد قرارداد کرده و با پذیرش اتباع خارجی از طریق مرز بیله‌سوار با هماهنگی‌های انجام شده نسبت به تأمین محل اسکان و تدارک امکانات رفاهی و حذف برخی از دلالی‌ها در این زمینه اقدامات مثبتی را انجام دادیم.

وی افزود:‌ تلاشمان بر این است تا در این زمینه از استان‌های دیگر باشیم، چراکه اکثر اتباع ورودی به بیله‌سوار توسط رانندگان به مراکز درمانی و بیمارستانی تبریز انتقال داده می‌شوند در حالی که ما به سهولت در استان ظرفیت ارائه خدمات پزشکی و درمانی را به همراه ساماندهی مراکز اقامتی آنها داریم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل ادامه داد: قرار شده است از همان ورود اتباع خارجی به کشورمان ساماندهی خاص در انتقال اتباع آذری به مرکز استان تأمین هتل و رستوران مورد نیاز با همکاری بخش خصوصی و انتقال آنها به مراکز درمانی انجام شود که جهاد دانشگاهی تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رسانده است تا از طریق مجموعه رابط در بیله‌سوار امکان ارائه خدمات به این افراد فراهم آید.

نصیری صالح ضرورت غربالگری برخی از افراد مبتلا به هپاتیت B و C را در بین اتباع آذری و مراقبت بیشتر در این زمینه را یاد‌آور شد و افزود: قرار شده است در بهترین شرایط این اتباع آذری مورد پذیرش قرار گیرند.

این مسئول درباره فضای فیزیکی مرکز درمان ناباروری قفقاز نیز عنوان کرد: با توجه به محدودیت فضا و نیاز آموزش و پرورش به فضای اجاره داده شده، مقرر شده است تا اوایل سال 96 فضای مطلوب‌تری در اختیار این مجموعه قرار گیرد تا نسبت به ارائه خدمات بیشتر فراهم آید.

مرکز سلول‌درمانی سرعین در سه فاز احداث می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه مرکز سلول‌درمانی در سرعین با زمین وقفی در اختیار این مجموعه توسط خیر نام آشنا عبداللهی در 2 هزار و 200 مترمربع زمین انجام می‌شود، گفت: با اخذ سند و پروانه ساخت در طول سه سال و سه فاز این مرکز سلول‌درمانی در زیربنای یک هزار و 320 مترمربع احداث می‌شود که فاز اول آن سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

نصیری صالح در پایان سخنان خود گفت: این مرکز موجب خواهد شد تا ضایعات پوستی، نخاعی، مرگ مغزی و سایر آسیب‌ها را مورد ترمیم قرار دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار