طوفان و رعد و برق از شب گذشته تا صبح امروز بخش مورموری در شهرستان آبدانان را در نوردید و باعث مرگ 12 راس دام و بروز مشکلاتی برای ساکنان این بخش شد.
کد خبر: ۷۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ 04 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،بخشدار کلات مورموری گفت: این حادثه از اواخر شب گذشته آغاز و تا صبح امروز ادامه داشت و باعث شکسته شدن برخی درختان، تخریب دیوارهای سه منزل مسکونی، تعدادی آلاچیق دامداران، خسارت مالی به سه دستگاه خودرو و قطع جریان برق منطقه شد.
حجت هادیزاده با بیان اینکه این حادثه در طول 30 سال گذشته بی سابقه بوده است، اظهار کرد: طوفان همچنین موجب آتش سوزی در منطقه جنگلی و مرتعی بهار آب از توابع روستای آب انار و سوختن بخشی از این منطقه شد که با تلاش مردم و نیروهای امدادی این حریق قبل از اینکه گسترش یابد، مهار شد.
بخشدار کلات مورموری افزود: شدت طوفان همراه با رگبار باران به حدی بود که تردد عابرین پیاده و وسایط نقلیه در منطقه گرمسیری مورمروی و روستاهای تابعه برای مدت یک ساعت قطع و زندگی عادی مردم مختل شد.
هادیزاده تاکید کرد: بعلت وقوع طوفان شب گذشته، برق سه روستا در مناطق ابطاف و تپه حمام قطع شده که تاکنون نیز برغم تلاش های انجام شده وصل نشده و تلاش ماموران اداره برق آبدانان برای رفع نقص و برقراری جریان برق این روستاها ادامه دارد.
وی یادآور شد: بررسی و برآورد دقیق خسارت های وارده به مردم بخش کلات مورموری در حادثه شب گذشته توسط کارشناسان بخشداری و ارگان های ذیربط آغاز شده است.
مدیرکل هواشناسی استان ایلام با بیان اینکه دستگاه سنجش سرعت باد در بخش مورموری نداریم، گفت: در خصوص سرعت طوفان شب گذشته اطلاع دقیق نداریم ولی سرعت باد در شهرستان دهلران تا 61 کیلومتر بر ساعت و کاهش دید به 500 متر همراه با رعد و برق و گرد و غبار به صورت لحظه ای ثبت شده است.
یوسف شیخ الملوکی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: براساس نظرات کارشناسی سه نوع طوفان داریم که شامل معمولی، شدید و خیلی شدید که سرعت آنها از 79 کیلومتر بر ساعت تا 118 کیلومتر بر ساعت متغیر است.
بخش کلات مورموری با 10 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری آبدانان قرار دارد، 27 مرداد ماه سال گذشته نیز وقوع زمین لرزه شش و یک دهم ریشتری در این بخش خسارت های مالی زیادی بر جای گذاشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار