کد خبر: ۷۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲ 03 August 2015
معاون آموزشی جهاددانشگاهی گیلان گفت: معاونت آموزشی جهاددانشگاهی گیلان با توجه به انجام مطالعات تحقیقاتی و آینده‌پژوهی در حوزه آموزش، آمادگی کامل دارد با همکاری پژوهشکده محیط زیست بتواند بعنوان مجری، آموزش‌های یکپارچه پسماند و حفاظت از محیط زیست را تجمیع کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، دکتر حمیدرضا رضایی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی گیلان در دیدار با استاندار که به مناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس جهاددانشگاهی برگزار شد، با اشاره به عملکرد یکساله این معاونت، اظهار کرد: جهاددانشگاهی گیلان در حوزه آموزش‌های بلندمدت در دو بخش دانشگاه علم و فرهنگ رشت و مراکز علمی کاربردی رشت، فومن، لنگرود، رودسر و انزلی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علم و فرهنگ رشت اخیرا موفق به اخذ مجوز استقلال بعنوان موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی از وزارت علوم شده است، افزود: در حال حاضر این مرکز بالغ بر هزار و 500 نفر دانشجو در 11 رشته کاردانی و 11 رشته کارشناسی مشغول به تحصیل دارد که تعداد 409 نفر در سال اخیر فارغ‌التحصیل و 680 نفر جذب به تحصیل شده‌اند.

دکتر رضایی ادامه داد: مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی گیلان نیز با مجموع دو هزار و 600 نفر دانشجوی شاغل به تحصیل در سال تحصیلی اخیر، 720 فارغ‌التحصیل و 950 نفر دانشجوی جدید جذب کرده است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی گیلان فعالیت در حوزه آموزش‌های کوتاه‌مدت را یکی از رسالت‌های جهاددانشگاهی دانست و تصریح کرد: بزرگترین مجموعه آموزش‌های تخصصی با آموزش بالغ بر 22 هزار نفر ساعت از کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی در سال 93 که از این تعداد، 9 هزار نفر نیز در واحد جدیدالتاسیس آموزش‌های مجازی آموزش دیده‌اند، نقش مهمی در اعتلای جایگاه آموزشی و خدمت‌رسانی این نهاد ایفا می‌کند. همین امر موجب اخذ رتبه اول قراردادهای آموزشی و بیشترین ارتقا در بین همه مراکز آموزشی از سال 92 تا 93 شد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی با نگاه ویژه به دو اصل «اشتغال» و آموزش‌های اشتغال‌محور و «خانواده» بعنوان بنیان و پایه اساسی جامعه، اقدام به برگزاری دوره‌های اشتغال‌محور کرده است، یادآور شد: با آموزش در حوزه‌های پزشکی، هنر و کارآفرینی ضمن اخذ رتبه برتر نمایشگاه کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی در دو دوره پیاپی، موفق شدیم موجبات اشتغال بیش از یکصد نفر را فراهم کنیم.

رضایی خاطرنشان کرد: این آمادگی وجود دارد که در صورت حمایت استاندار گیلان و مقامات عالی استان، نسبت به آموزش‌های ویژه پیش از ازدواج در راستای کاهش نرخ طلاق و کاهش آمار خشونت‌های خانگی اقدام کنیم. همچنین معاونت آموزشی جهاددانشگاهی گیلان با توجه به انجام مطالعات تحقیقاتی و آینده‌پژوهی در حوزه آموزش، آمادگی کامل دارد با همکاری پژوهشکده محیط زیست بتواند بعنوان مجری، آموزش‌های یکپارچه پسماند و حفاظت از محیط زیست را تجمیع کند.

وی با بیان اینکه مطالعات آینده‌پژوهی انجام شده در این حوزه، نیازمند آموزش‌های تخصصی و حضور یک دستگاه بعنوان مجری مشترک و جمع‌کننده همه فعالیت‌هاست، اضافه کرد: امیدواریم با دستور استاندار محترم و حمایت معاون محترم عمرانی، ضمن واگذاری این موضوع به جهاددانشگاهی بعنوان نقش حکومتی در حوزه‌های شهری و روستایی، امکان توسعه مشارکت مردمی، افزایش اثربخشی آموزش و فرهنگ‌سازی و حفظ محیط زیست مطابق آنچه آرزوی مشترک همه اهالی و بزرگان استان است، فراهم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار