کد خبر: ۷۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ 03 August 2015
رشت - ایرنا - مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان گفـت : از میانه بهار امسال تا کنون بیش از یک میلیارد متر مکعب آب سد مخزنی سفیدرود صرف آبیاری اراضی شالیزاری استان شده است.

سیف الله آقابیگی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، در باره آخرین روزهای آبگذاری اراضی شالیزاری گیلان افزود : با اتمام آخرین مرحله آبگذاری کانال های آب کشاورزی مرحله هفتم بیش از یک میلیارد و 58 میلیون متر مکعب آب از آغاز فصل زراعی تاکنون از محل سد سفیدرود برای تامین رفع نیازهای اراضی شالیکاری گیلان مصرف شده است.

وی اظهارداشت : به منظور تکمیل و اتمام فعالیت های کشاورزی پس از پایان هفتمین دوره آبگذاری کانالها با درخواست بخشی از برنجکاران گیلانی با تمدید آبگذاری اراضی شالیزاری گیلان از صبح روز پنجشنبه هفته گذشته به مدت سه روز موافقت شد.

وی تصریح کرد : در سال زراعی جاری برای آمادگی حداکثری برای مقابله با کم آبی نزدیک به دو هزار کیلومتر از انهار و کانالها در فصل آبیاری لایروبی ، 386 سر دهنه خاکی مرمت ، 463 ایستگاه پمپاژ و 132 حلقه چاه نیز سرویس و آماده سازی شده است.

170 هزار هکتار از 238 هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان توسط سدسفیدرود آبیاری می شوند.
فصل شالیکاری در گیلان با شخم اراضی از اواخر اسفند هر سال آغاز و در شهریور ماه سال بعد با پایان برداشت برنج خاتمه می یابد.
استان گیلان سالانه 650 تا 750 هزار تن برنج سفید تولیدی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار