رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان تأکید کرد:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: نقش رسانه و مطبوعات و هنرمندان تبیین و تشریح گذشته و خدمات چهل ساله انقلاب به کسانی است که انقلاب و حتی زمان جنگ را ندیده اند.
کد خبر: ۷۰۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ 29 January 2019

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر در در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب شریف ملت ایران با وجود تمام مرارت‌ها، تلخی‌ها و سختی‌ها، با متانت، شکیبایی و مقاومت مردم صبر ایران در حال برگزاری جشن چهلمین سال پیروزی خود؛ یعنی جشن تکامل فکری، اندیشه‌ای، قانونی، مدیریتی، سیاسی و بین‌المللی خود است و انشاالله در عرصه تعقل و جامعیت برای مدیریت علمی آینده بشریت قدم می‌گذارد.

وی افزود: براساس سیاست‌هایی که از سوی مقام معظم رهبری در دهه پنجم انقلاب اسلامی برای پنج دهه آینده کشور ایران و مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه شد، پس از تشکیل حکومت و دولت جامع اسلامی باید به دنبال تشکیل یک جامعه اسلامی برخوردار از تمدن پویا و برگرفته از متون و محتوای اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت باشیم تا انشاالله برای حکومت عدل‌گستر حضرت مهدی (عج) زمینه‌سازی شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه با وقوع انقلاب اسلامی ایران آموزه‌های اسلام و تشیع عالم‌گیر شد، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی، اربعین حسینی در کشور عراق به عنوان مهم‌ترین رستاخیز بزرگ دینی در تاریخ بشریت برپا می‌شود و در هرجای دنیا خیزشی مردمی به وجود می‌آید از همین انقلاب الگو می‌گیرد. بنابراین انقلاب اسلامی به شجره‌ای طیبه ای تبدیل شد که امروزه برکات آن در جهان و به ویژه با شکل گیری دولت‌های اسلامی در برخی کشورها قابل مشاهده است.

حجت الاسلام سپهر عنوان کرد: ما متولدین دوران شکل‌گیری انقلاب اسلامی و یا افرادی هستیم که در زمان انقلاب به بلوغ سیاسی، اجتماعی و فکری رسیدیم. در حال حاضر ۸۰ درصد افراد جامعه ما نه تنها انقلاب را ندیده‌اند که بعضاً حتی جنگ تحمیلی را نیز به چشم ندیدند. بنابراین نقش رسانه و مطبوعات و هنرمندان تبیین و تشریح گذشته و خدمات چهل ساله انقلاب به افراد جامعه با لطافت و ظرافت است.

وی با اشاره به محرومیت کشور در دوران قبل از انقلاب و نبود زیرساخت‌های تعلیم فراگیر بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور ۱۵۰ هزار دانشجو وجود داشت در حالی‌که امروز بیش از چهار میلیون دانشجو در رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف در سطح کشور مشغول به تحصیل هستند. جمهوری اسلامی در چهل سال خدمات گسترده‌ای در تمام بخش‌ها به ملت ایران عرضه و بخشی از این خدمات علمی و فکری را به جهان صادر کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود چهل سال تحریم، جنگ داخلی و جنگ خارجی و مشکلات عدیده تحول بزرگی در ایران و جهان رقم زد، افزود: ملت ایران چه در زمان تاسیس انقلاب و چه طی حرکت‌های انقلاب و فتنه‌های داخلی و خارجی و جنگ هشت ساله و در هر زمان که نیاز بود خدمات قابل توجهی به انقلاب عرضه کردند و پای انقلاب ایستادند. نقش رسانه ها این است که خدمات چهل ساله انقلاب را به مردم ایران و جهان ارائه دهند.

حجت الاسلام سپهر با تاکید بر نقش رسانه‌ها در ارائه و تشریح خدمات چهل ساله جمهوری اسلامی ایران، گفت: از رسانه‌ها خواستار این هستیم که خود را ارزیابی کنند و آمار کیفی و کمی اخبار و محتوایی که در زمینه خدمات چهل ساله انقلاب در سال جاری منتشر کردند را ارائه دهند.

ساماندهی بیش از ۶۶ برنامه

وی اظهار کرد: جشنواره فیلم و تئاتر، برگزاری نمایشگاه کتاب با حضور ۵۵۰ ناشر داخلی و خارجی و ساماندهی بیش از ۶۶ برنامه در کارگروه‌های فرهنگی و هنری بخشی از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب هستند. یک هزار و ۳۰۰ کانون فرهنگی و هنری و بیش از ۳۰۰ انجمن فرهنگی هنری وابسته به این اداره کل در خوزستان فعال هستند که اگر هرکدام یک برنامه تولیدی به مناسب چهلمین سالگرد انقلاب اجرا کنند شاهد اجرای حجم عظیمی از برنامه های متنوع خواهیم بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: در حوزه ورزش و جوانان بیش از ۱۶۶ برنامه ملی و استانی به ما ابلاغ شده است. دفاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز اجرای بیش از یک هزار برنامه‌ پیش‌بینی شده است. در سازمان تبلیغات اسلامی اجرای چند هزار برنامه با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان کلید خورد. محتوای تولیدی مراکز صدا و سیما در سطح استان نیز افزون بر ۳۰ هزار دقیقه است.

حجت اسلام سپهر با بیان اینکه نقش رسانه را کمتر از نقش تریبون روحانیت نمی‌بینم، تصریح کرد: معتقدم قلم دلسوزانه و صادقانه خبرنگاران نقش جامعیت والاتری از منبر و نهادهای فرهنگی دارد و حتی می‌تواند بالاتر از رسانه‌ ملی قرار بگیرد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار