استاندار یزد:
استاندار یزد گفت: با حل مشکلات بخش صنعت، بسیاری از مشکلات فرهنگی اجتماعی جامعه حل خواهد شد.
کد خبر: ۷۰۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲ 28 January 2019

محمدعلی طالبی استاندار یزد در نشست هم اندیشی روسای انجمن‌های تخصصی بخش صنعت استان گفت: در حال حاضر برخی از فعالان بخش اقتصاد استان با مشکلاتی روبرو هستند که با تمام توان، جهت رفع مشکلات بخش صنعت تلاش می‌کنم.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی جامعه، حفظ ظرفیت اشتغال بسیار مهم است، افزود: اشتغال افراد غیر بومی و یا بکارگیری افرادی که تحصیلات و تخصص کافی در شغل خود ندارند جای گلایه دارد چراکه این موضوع سبب بیکاری قشر جوان و تحصیل کرده بومی و نیز افزایش برخی از مشکات اجتماعی خواهد شد.

استاندار یزد ادامه داد: درهم تنیدگی بسیار زیاد مسائل فرهنگی و اجتماعی امروز جامعه ایجاب می‌کند که هر یک از صنعتگران ما برای خود یک مسئولیت اجتماعی را تعریف کنند، زیرا با کمک بخش صنعت از طریق اشتغالزایی، شاهد حل بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

مهاجرت افراد غیر بومی عامل اصلی نرخ بیکاری در استان یزد
کلانتر رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز در این نشست گفت: یزد، یک استان کاملا صنعتی و معدنی است و نیمی از جمعیت این استان در شغل‌های مرتبط با این بخش فعالیت می‌کنند که این موضوع ضرورت توجه به این بخش را چندین برابر می‌کند.

وی افزود: متاسفانه مهاجرت افراد غیر بومی و اتباع به استان یزد و نیز اعمال تحریم‌ها به اقتصاد کشور که در راس آن بخش صنعت قرار دارد سبب افزایش نرخ بیکاری در استان شده است که تعامل این بخش با مسئولان اجرایی استانی و کشوری علاوه بر رفع مشکل بیکاری سبب بازگشت رونق به بخش‌های صنعت، معدن و تجارت استان خواهد شد.

کلانتر با بیان اینکه تعامل بین افراد نهاد‌ها نقش مهمی در حل برخی از مشکلات جامعه دارد افزود:خانه صنعت، معدن وتجارت استان یزد و انجمن‌های تشکیل دهنده‌ی آن نمونه‌ی بارزی از مشارکت و تعامل نزدیک در بخش خصوصی هستند.

در این نشست هم اندیشی که با حضور اعضای هیئت مدیره و روسای انجمن‌های تخصصی استان یزد برگزار شد حاضران به بیان دیدگاه‌ها و مسائل موجود در بخش اقتصاد پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار