بخش‌دار مرکزی شهر اهواز افزود: در بحث تأمین ماشین‌آلات و دستگاه‌ها به‌شدت نقص وجود دارد و در تلاش هستیم طی امروز و فردا ماشین‌آلات موردنیاز تأمین شوند.
کد خبر: ۷۰۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ 27 January 2019

جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان اهواز در خصوص وضعیت روستاهای حاشیه رودخانه‌های دز و کرخه، شنبه شب به ریاست فرماندار شهرستان اهواز و با حضور معاون مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش"تابناک"؛ علیرضا دشتی معاون مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در این جلسه با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های گسترده برای روزهای آینده در شمال استان، اظهار کرد: در حال حاضر میزان خروجی از سد دز در وضعیت کنترل شده قرار دارد و درصورتی‌که میزان حجم بارش باران به شکلی باشد که ظرفیت خالی سد پر شود، به دلیل جلوگیری از صدمه به جسم سد، مجبور به خروج آب با دبی بالاتر هستند.

معاون مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد: از روز گذشته تهیه و بسته‌بندی آب آشامیدنی توسط آبفا آغاز شده است و با هماهنگی در چهار شهر اهواز، دزفول، شوش و شوشتر توزیع می‌شوند؛ همچنین با هلال‌احمر نیز از هفته‌های قبل رایزنی برای تهیه اقلام مختلف انجام شده است.

وی افزود: در صورت افزایش میزان بارش و سیلابی شدن روستاها مشکلی درخصوص تأمین آب آشامیدنی و اقلام اصلی برای مردم وجود ندارد.

دشتی گفت: از دستگاه‌ها و ماشین‌آلات که در حال ترمیم سیل‌بندها هستند باید بهینه‌تر استفاده شود و با هماهنگی‌ صورت گرفته با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، میزان سوخت موردنیاز ماشین‌آلات در محل تأمین می‌شود که حتی برای سوخت‌گیری، ماشین‌ها از محل کار خارج نشوند.

 علی بلمچی بخش‌دار مرکزی شهر اهواز نیز با اشاره به پیش‌‌بینی بالا رفتن سطح آب رودخانه دز، اظهار کرد: در صورت بالا رفتن سطح آب رودخانه دز، کرخه و کارون در برخی روستاها دچار مشکل می‌شویم و باید با توجه به پیش‌بینی‌هایی که از قبل صورت گرفته بود بهتر عمل می‌کردیم.

وی افزود: در بحث تأمین ماشین‌آلات و دستگاه‌ها به‌شدت نقص وجود دارد و در تلاش هستیم طی امروز و فردا ماشین‌آلات موردنیاز تأمین شوند.

بخشدار مرکزی شهر اهواز عنوان کرد: باید آمادگی لازم را برای جابه‌جایی مردم روستاها و اسکان اضطراری آن‌ها در صورت بالا آمدن سطح آب داشته باشیم؛ روستای سید نبی در بامدژ و روستای ملیحات در بخش اسماعیلیه وضعیت بحرانی‌تری دارند.

بهمن یوسفی بخشدار اسماعیلیه شهرستان اهواز در این جلسه، اظهار کرد: صبح امروز پس از بازدید کارشناسان سازمان آب ‌و برق از روستاهای بخش اسماعیلیه اعلام کردند که حدود 5 میلیارد ریال برای ایجاد شرایط لازم استحکام‌سازی سیل بند نیاز ست و در حال حاضر امکان این کار را ندارند و در سال‌های آینده وارد کار می‌شوند.

وی افزود: حدود 3 ماه قبل به سازمان آب‌ و برق در خصوص سیل‌بندهای بخش اسماعیلیه نامه زدیم و از عید تا امروز بیش از 6 نامه به این سازمان ارسال شده است که تاکنون حتی پاسخ نامه‌ها را هم ندادند.

بخشدار اسماعیلیه گفت: شرایط برخی روستاهای بخش اسماعیلیه بحرانی است و نیاز به اقدام فوری طی امروز و فردا دارد. اکنون قسمت‌هایی از سیل‌بندها را توسط تنه درخت و خاک مرمت کردیم ولی نیاز به اقدامات اساسی‌تر در این بخش است؛ در منطقه اسماعیلیه که چاه‌های نفت وجود دارد باید از شرکت نفت درخواست شود با تمام دستگاه‌ها و ماشین‌آلات برای کمک به مردم روستاها وارد کار شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار