نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز در کنار استفاده از اندیشه و افکار جوانان برای نوآوری و تحول باید از خرد و تجربه نسل‌های اول و دوم انقلاب در راستای حل بسیاری از مشکلات استفاده کنیم، به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: اگر این کرسی‌ها در دانشگاه‌ها عملی می‌شد بسیار حائز اهمیت بود که ما بتوانیم از ترکیب افکار در بهینه شدن مدیریت کشور بهره ببریم.
کد خبر: ۷۰۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶ 24 January 2019
محمد کاظمی گفت: ورود افراد نخبه و با تجربه به مجلس از مزایای مهم استانی شدن انتخابات مجلس است.

به گزارش تسنیم، کاظمی در نشست تخصصی بررسی استانی شدن انتخابات مجلس به همت هیئت اندیشه‌ورزان جوان ملایر اظهارداشت: با توجه به تحولات سریعی که امروز در جوامع انسانی دنیا به ویژه در حوزه علم و تکنیک، فناوری و فضای مجازی ایجاد شده گذشته از اینکه ما از مشورت اندیشه‌ورزان جوان استفاده می‌کنیم معتقدم باید اداره امور را نیز به این‌جوانان بسپاریم.

وی با بیان اینکه من معتقدم بعد از ۴۰ سال وقت پوست اندازی مسئولان است و امروز مدیریت‌ها هرچه جوان‌تر، پویاتر و آشناتر به علم و فناوری روز باشند بدون شک در اداره امور جامعخ مفیدتر خواهد بود، ابراز کرد: اینک وقت آن رسیده که اداره جامعه را به نسل جوان‌تر بسپاریم.

کاظمی با تأکید بر اینکه سپردن اداره امور جامعه به جوان‌تر‌ها بدان معنا نیست که ما از خرد، اندیشه و تجارب نسل‌های اول و دوم انقلاب نهایت بهره را نبریم گفت: این‌ها کوهی از تجربه هستند که لازم است از تجارب آن‌ها در عمل استفاده کنیم و به تدریج در جامعه جا بیندازیم.

وی تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را یکی از اقدامات به جا و کارآمد مجلس دانست و ابراز کرد: امروز زمان آن رسیده که نه تنها از تجربه جوانان بلکه از عمل آن‌ها بهره بگیریم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در طرح استانی شدن انتخابات مجلس نمایندگان عملا درگیر وظایف قانون‌گذاری و نظارتی خود می‌شوند و این امر جنبه ملی و کشوری دارد اظهار داشت: حزبی و لیستی برگزار شدن انتخابات از محاسن این طرح است.

کاظمی ورود افراد نخبه، با تجربه، کاهش درگیری نمایندگان با مسائل محلی و پرداختن به مسئولیت‌های ملی و در درجه اول قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون که وظیفه اصلی نمایندگان مجلس است را از جمله مزایا و نقاط قوت این طرح دانست و افزود: کاهش حضور نمایندگان در حوزه انتخابیه و کاهش میزان مشارکت مردم در انتخابات از جمله معایب این طرح از دید شورای نگهبان است.

وی افزود: در طرح استانی شدن انتخابات نمایندگان برای راه‌یابی به مجلس باید حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از مجموع آراء را در حوزه‌های انتخابیه فرعی خود به دست آورده و در سطح حوزه انتخابیه نیز بالاترین آمار را کسب کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار