همایش بزرگ سران عشایر و طوایف خرمشهر، آبادان، شادگان و بندر ماهشهر به میزبانی خرمشهر با حضور مسؤولان برگزار شد.
کد خبر: ۷۰۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ 23 January 2019

عصر امروز همایش بزرگ سران عشایر و طوایف خرمشهر، آبادان، شادگان و بندر ماهشهر به میزبانی خرمشهر در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی شهرستان برگزار شد.

به گزارش"تابناک"؛ در این مراسم آیت الله سیدعلی موسوی جزایری افزود: دولت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در مناطق مختلف کشور به خصوص روستاها وام های قرض الحسنه و تسهیلات در اختیار جوانان و متقاضیان طرح های اشتغال زایی قرار می دهد.وی خطاب به جوانان روستایی با بیان اینکه با گرفتن وام های قرض الحسنه حق خود را از دولت بگیرید ، گفت: پتانسیل های بالقوه ای در روستاها برای ایجاد اشتغال در زمینه کشاورزی و دامداری وجود دارد و امیدواریم دولت در این رابطه تلاش لازم را به کار گیرد.

آیت الله جزایری با اشاره به پتانسیل های موجود در منطقه آزاد اروند گفت: ورود گردشگران عراقی در منطقه آزاد اروند فرصت های اشتغال زیادی را برای جوانان این منطقه فراهم می کند.

وی ادامه داد: مسئولان ذیربط باید تلاش لازم برای سفر گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند بدون روادید را فراهم کنند تا ارز وارد کشور شود.

سردار شاهوار‌پور نیز در این همایش، با تاکید بر در خط ولایت بودن عشایر و قبائل عرب خوزستان، اظهار کرد: مهمترین پیام حضور عشایر و سران طوایف این است که تا آخرین لحظات پیرو راه و خط ولایت‌فقیه خواهیم بود.

وی عنوان کرد: شهدای ما در زمان استبداد شاهنشاهی با نوکران آمریکایی مبارزه کرده و عزت و شرافت را به ایران و مردم بخشیدند.

فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان گفت: عشایر عرب مرزداران و سنگربانان ملت هستند و توطئه‌های دشمن هیچگاه کارگر نخواهد بود.

وی بیان کرد: دشمن کماکان دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی است اما این تلاش آنها بیهوده خواهد بود و مردم و عشایر همواره پشتیبان ولایت خواهند بود.

همچنین غلامرضا شریعتی سرمایه گذاری انجام شده برای توسعه میادین نفتی را 5،5 میلیارد دلار بیان کرد و گفت: سهم استان خوزستان از توسعه این میادین نفتی بیش از 2،5 میلیارد دلار از چهار میدان نفتی است .280 حلقه چاه و 50 دکل نفتی در این پروژه ها دیده شده که در هر دکل نفتی بین 200 تا 300 نفر مشغول بکار می شوند که در مجموع 15 هزار فرصت شغلی در این حوزه فراهم خواهد شد.

شریعتی با بیان اینکه از 33 میدان نفتی 26 مخزن در خوزستان واقع است گفت: با اجرای پروژه توسعه میادین نفتی در استان خوزستان تعداد قابل توجهی از جوانان شهرهای مختلف خوزستان در این حوزه مشغول به کار می شوند.

شریعتی در ادامه در خصوص مسایل و مشکلات گذرگاه های مرزی شلمچه و چذابه گفت: مسایل و مشکلات مرز های شلمچه و چذابه در حال پی گیری هستند و در این راستا جلساتی با طرف عراقی گرفته شد.

استاندار خوزستان همچنین با گرامیداشت چهلمین بهار انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی حاصل خون هزاران شهید و تلاش و مبارزه اقشار مختلف مردم بوده که همواره از سوی دشمنان مورد هجمه قرار گرفته است اما انقلاب اسلامی با موفقیت مسیر پیشرفت را طی کرده است. اما در مسیر مشکلاتی هم پیش آمده از جمله تحریم های اخیر که سنگین ، ناجوانمردانه و ظالمانه است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه ما جزو مردم هستیم و مشکلات را لمس می کنیم افزود: دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات خوزستان بکار گرفته است..

وی گفت: در سه سال اخیر دولت بیشترین بودجه را به خوزستان اختصاص داده است بحث آبرسانی شهرهای آبادان و خرمشهر حل شد این طرح در شرایط عادی 14 سال طول می کشید اما ظرف یک سال و نیم به بهره برداری رسید.

استاندار خوزستان گفت: سال 98 بیشترین بودجه به استان خوزستان اختصاص داده می شود ضمن اینکه باران رحمت الهی سدهای خوزستان را پر آب کرده است . و امید است در تابستان آینده در حوزه مارون مجوز کشت صادر شود.
وی در بخش دیگری به اشتغال افراد بومی در شهرستان ها اشاره کرد و گفت: در جذب نیروی کار اولویت با افراد بومی است اما همبستگی ملی همیشه باید حفظ شود و نباید تفرقه ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار