مدیر آموزش و پرورش رامهرمز با اشاره به خطرساز بودن 38 تا 40 درصد مدارس رامهرمز، از پیگیری آموزش و پرورش برای ساخت و بازسازی بیش از 10 مدرسه در این شهرستان با همکاری سازمان‌های مختلف خبر داد.
کد خبر: ۷۰۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ 22 January 2019

امید حسین‌زاده اظهار کرد: بیش از 20 هزار دانش‌آموز در بیش از 200 مدرسه در رامهرمز مشغول به تحصیل هستند. حدود 38 تا 40 درصد مدارس ما فرسوده و خطرساز هستند. البته اقدامات خوبی در سال‌های اخیر انجام شده است که اگر ادامه پیدا کند می‌تواند برای بهبود وضعیت مدارس استان مفید باشد.

وی افزود: در حال حاضر پیگیر ساخت چند گروه مدرسه از سوی نهاد‌های مختلف هستیم. با همکاری استاندار، اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، اداره‌کل آموزش و پرورش و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی به دنبال برچیده شدن مدارس کانکسی در رامهرمز هستیم. حدود 11 مدرسه کانکسی در شهرستان وجود داشت که هم‌اکنون تعدادی از این مدارس در حال جمع آوری هستند اما هنوز چهار مدرسه کانکسی در رامهرمز به دلیل اعتبارات بلاتکلیف مانده است.

مدیر آموزش و پرورش رامهرمز گفت: ساخت چهار مدرسه روستایی نیز از محل اعتبارات شرکت نفت و با اعتبار یک میلیارد و 350 میلیون تومان قرار است ساخته شود که این مدارس هم‌اکنون به طور میانگین 35 درصد پیشرفت دارند. این مدارس قطعا برای مهرماه آینده به اتمام می‌رسند. مدرسه دخترانه اسد آبادی نیز مدرسه‌ای است که اخیرا بخشی از گچ سقف در کلاس درس فرو ریخت. این مدرسه 12 کلاسه قرار است تخریب و بازسازی شود. دو مدرسه دیگر نیز در رامهرمز وجود دارند که باید بازسازی شوند.

حسین‌زاده افزود: پنج مدرسه شش کلاسه نیز از محل اعتبارات بنیاد برکت در رامهرمز قرار است ساخته شود. 3.2 میلیار تومان اعتبار نیز برای این مدارس در نظر گرفته شده است و در حال حاضر منتظر عقد قرارداد استاندار و بنیاد هستیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: مدارس خطرساز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار