مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز از افتتاح باغ هنرمندان اهواز و انتقال مجسمه‌های سنگی ساخته شده در نخستین سمپوزیم بین‌المللی مجسمه‌سازی اهواز به این باغ خبر داد.
کد خبر: ۷۰۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 22 January 2019

قادر کعب‌عمیر اظهار کرد: بعد از برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی در اهواز و ساخت 25 اثر هنری در این سمپوزیوم، درصدد بودیم تا در سطح کلانشهر اهواز مکانی را به صورت اختصاصی برای هنرمندان ایجاد کنیم. به همین منظور پس از پایان سمپوزیم و به جا ماندن 25 اثر ماندگار از هنرمندان داخلی و خارجی، تصمیم به تاسیس باغ هنر در ساحل غربی اهواز گرفتیم.

وی افزود: عملیات اجرایی احداث پارک هنر اهواز در مساحتی بیش از یک هکتار و با ظرفیت جانمایی 100 اثر هنری، اکنون در مرحله پایانی خود قرار دارد که با جانمایی و انتقال آثار هنری ساخته شده توسط هنرمندان در نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی اهواز، این پارک همزمان با دهه فجر افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز با بیان این که پیش از این نبود زیرساخت در شهر اهواز مانع استفاده از ظرفیت هنری مجسمه‌سازان و به طور کلی هنرمندان ما شده بود تصریح کرد: پارک هنرمندان اهواز، با ظرفت جانمایی 100 اثر هنری به گونه‌ای طراحی شده است که آثار سمپوزیوم‌های بعدی اهواز از جمله نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه‌های فلزی را در خود جای دهد.

کعب‌عمیر خاطرنشان کرد: پارک هنر اهواز واقع در ساحل غربی کارون با به کارگیری و استفاده از ذوق هنری هنرمندان در نخستین مرحله از شروع به کار خود، مجسمه‌ها و المان‌های سنگی با عمر بیش از یک میلیون سال را در خود جای خواهد داد تا از این طریق بعد از سال‌ها به یکی از مراکز قدرتمند گردشگری در شهر اهواز تبدیل شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار