کد خبر: ۷۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹ 02 August 2015
جانشین فرمانده مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) نیروی دریایی سپاه از برپایی نمایشگاه نمایشگاه جنگ سخت و فعالیت جبهه‌ها در دفاع مقدس در این مرکز خبر داد.

ناوسالاریکم عیسی علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری دهمین یادواره شهدای گمنام مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: 12 مرداد ماه جاری یادواره مذکور با حضور خانواده شهدا، ایثارگران و مسئولان کشوری و لشکری همراه با رزمایش شبانه برگزار می‌شود.

وی به برگزاری نخستین یادواره 175 شهید غواص همراه با یادواره شهدای گمنام مرکز عالی تربیت جهاد و تکاوری سیدالشهدا (ع) اشاره کرد و افزود: بسیاری از شهدای غواص رزمنده، آموزش‌های اولیه غواصی را در مرکز مذکور گذراندند.

علیزاده مراسم یادواره شهدای گمنام و 175 شهید غواص در مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) را ویژه خواند و بیان کرد: هم‌زمان با برگزاری یادواره مذکور نمایشگاه جنگ سخت، خاکریزها و فعالیت جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس برپا می‌شود.

جانشین فرمانده مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) با بیان اینکه نمایشگاه جنگ سخت در ورودی مهمانان به فضای باز یادواره از مسیر عملیاتی دایر می‌شود، تصریح کرد: فعالیت‌های انجام شده در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی در قالب نمایشگاه جنگ نرم در یادواره مذکور به نمایش گذاشته می‌شود.

وی از اجرای رزمایش عملیات‌های کربلای4 و 5 در یادواره شهدای گمنام و 175 شهید غواص در مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) خبر داد و گفت: بازسازی عملیات‌های کربلای4 و 5 در تالاب مرکز مذکور با مساحت 375 متر مربع و عمق سه متر انجام می‌شود.

علیزاده با اشاره به اینکه 175 شهید غواص در عملیات کربلا4 به اسارت در آمدند و به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: صحنه اسارت غواصان که به شهادت می‌رسند در رزمایش مذکور به نمایش گذاشته می‌شود.

جانشین فرمانده مرکز عالی تربیت جهاد و تکاوری سیدالشهدا (ع) نیروی دریایی سپاه، به نمایش گذاشتن زنده خاک کردن غواصان در چاله و خاکریزی لودرها روی شهدای غواص را از برنامه‌های ویژه یادواره 175 شهید غواص عنوان کرد و یادآور شد: اجرای عملیات کربلای5 و پیروزی کسب شده در منطقه شلمچه از برنامه‌های رزمایش مذکور است.

وی با بیان اینکه تفحص شهدا و تشییع نمادین 175 شهید غواص تا مقبره شهدای گمنام از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در رزمایش کربلای4 و 5 در مرکز عالی تربیت جهادی و تکاوری سیدالشهدا (ع) است، اظهار کرد: تجلیل از شهید «نادر مهدوی» که در عملیات درگیری با استکبار جهانی در سال 66 به شهادت رسید در یادواره 175 شهید غواص انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار