استاندار خوزستان در آئین آغازین سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به میزبانی استان خوزستان اظهار کرد: شعر موهبتی الهی و هدیه‌ای آسمانی از طرف خداوند رحمان است که آن را به بعضی از انسانها تقدیم داشته است.
کد خبر: ۶۹۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳ 05 January 2019

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به میزبانی استان خوزستان (شهرستان گتوند) گفت: شعر موهبتی الهی و هدیه‌ای آسمانی از طرف خداوند رحمان است که آن را به بعضی از انسان‌ها تقدیم داشته تا آن‌ها بتوانند در غیاب پیغمبران ریسمان بین زمین و آسمان باشند، انسانها را به فضایل نزدیک کنند و زوایل را از چهره زمین پاک کنند.

وی افزود: شعر در بین هنرها جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است و به همین سبب شاعران بزرگی همواره در طول تاریخ نامشان بر پیشانی روزگار ثبت و ضبط شده است، خصوصا در دین اسلام و مذهب تشیع و از آغاز ندای رسول الله (ص)، شاعران در رساتر کردن ندای وحدانیت پیشرو بوده‌اند.

استاندار خوزستان با اشاره به شاعرانی که در کنار ائمه اطهار علیهم السلام حضور داشتند اظهار کرد: در کنار رسول الله و ائمه اطهار این شاعران بوده‌اند که بانگ آزادی و رهایی از قیود دنیوی را فریاد کرده‌اند و بدین گونه است که شاعران آئینی و شعر آئینی در تاریخ اسلام رقم خورد و تا به امروز ادامه دارد.

شریعتی خاطرنشان کرد: شاعران بزرگی چون ابونواس، فرزدق، دعبل و دهها شاعر دیگر را می‌توان شاعران آئینی نام نهاد که در کنار اهل بیت عصمت و طهارت در تبیین دین و مذهب علوی تلاش‌های وافر داشته‌اند و خوشبختانه در تاریخ ادبیات فارسی شاعرانی که منادی مظلومیت و فریاد اهل بیت بوده‌اند نیز کم نبوده‌اند و نیستند.

وی گفت: فردوسی، کسایی و حافظ به صورت خاص و مولانا، سعدی و بیدل به صورت عام مُبَّلغ فضایل اهل بیت بوده و شعر آنان تا به امروز در سینه عاشقان و دلباختگان محفوظ مانده است.

استاندار خوزستان با اشاره به جایگاه شاعران در انقلاب اسلامی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و تداوم آن بوسیله حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) که تداوم ولایت ائمه اطهار است نیز شعر و شاعران را همواره تکریم کرده است.

وی افزود: امام خمینی (ره) خود شاعر و مقام معظم رهبری هم شاعر و هم دوستدار شاعران است و حضور همه ساله شاعران در نزد ایشان و دقت معظم‌له در سروده‌های شاعران قابل تحسین است.

شریعتی تصریح کرد: حضور دبیران گرانقدر جشنواره شعر فجر که خود از پهلوانان این عرصه‌ هستند و امروز در شهر قیصر انقلاب گرد هم آمده‌اند، مایه مباهات و افتخار است و امیدوارم قلم توانای آن‌ها همواره بنام اسلام و انقلاب جاودانه بماند.

وی گفت: درود می‌فرستم به قیصر امین‌پور که از مفاخر شعر ولایی و انقلابی است و نام بلندش همواره بر تارک این انقلاب خواهد درخشید و خوزستان که معراج کبوتران خونین بال هشت سال دفاع مقدس است می‌تواند معراجی برای واژگان همه شاعران ایران اسلامی باشد.

استاندار خوزستان افزود: بدون تردید این سرزمین مقدس مهبط کشف و شهود و الهام شاعران آئینی است و انتخاب مدبرانه دبیر علمی این جشنواره آقای دکتر بهمن ساکی از استان خوزستان بی سبب و بی‌دلیل نیست.

وی اظهار کرد: حضور محسن جوادی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه شاعران و فرهیختگان عرصه شعر و ادبیات را ارج نهاده و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان که مقدمات آئین افتتاح سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر را فراهم آوردند قدردانی کرده و از مهدی قزلی مسئول دفتر شعر و ادبیات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای حضور در این جشنواره کمال تشکر را دارم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار