معاون فنی اداره کل منابع طبیعی؛
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: سهم این استان از طرح ملی نهال کاری 10 هزار هکتار بوده که تاکنون 70 درصد این طرح اجرایی شده است.
کد خبر: ۶۹۹۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 03 January 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛حجت الله فتحی اظهار داشت: بر اساس بخشنامه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری 25 هزار هکتار از اراضی جنگلی کل کشور باید با نهال کاری احیا و توسعه یابد.

وی افزود: سهم ایلام از این مقدار نهال کاری 47 درصد است که این استان در بین سایر استان های کشور بیشترین میزان نهال کاری و دریافت سهمیه را به خود اختصاص داده است.

فتحی با بیان اینکه این طرح ها در 14 حوزه آبخیز در ایلام در حال اجرا است، یادآور شد: در این پروژه هفت هزار هکتار نهال کاری و سه هزار هکتار نیز عنی سازی اراضی با بذر در نقاط مختلف استان در حال اجرا بوده و بیشترین مقدار نهال کاری متعلق به شهرستان های مهران و دهلران است.

وی با اشاره به اینکه طرح نهال کاری در عرصه های ملی از مهرماه شروع شد و تا پایان سال جاری به اتمام می رسد، گفت: برای اجرای این پروژه 190 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و طرح صیانت از جنگل ها برای استان ایلام مصوب شد.

فتحی هدف از اجرای این طرح را احیای جنگل های مخروبه، کاهش اثر ریزگردها، تلطیف هوا، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش فضاهای سبز جنگلی عنوان کرد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار