کد خبر: ۶۹۸۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 01 January 2019

تابناک / هلیا، تنها دختر قهرمان موتورسوار گیلانی در مسابقات کشوری است که امکانات ناکافی تمرین، او را برای رسیدن به قهرمانی با دشواری هایی مواجه کرده و نیازمند حمایت است.

هلیا کوچکی سلیمی تنها نوجوان دختر موتورسوار مقام آور گیلانی به شمار می رود که از امکانات کافی تمرین برای تسخیر سنگرهای قهرمانی برخوردار نیست ، پدر هلیا برای تحقق خواسته های او و برای رسیدن به مقام های قهرمانی حاضر به انجام هر تلاشی است تا دختر 10ساله اش با تمرینات مناسب، از رقیبان حرفه ای در مسابقات عقب نماند.
این قهرمان کوچک موتورسواری از پنج سالگی موتورسواری را در لاهیجان آغاز کرده و از همین سنین درخشید؛ او از آن زمان سواحل شنی دریا در کیاشهر را برای تمرین هایش برگزیده است.
به سبب نبود امکانات ورزشی در این رشته در گیلان و شهرستان لاهیجان، پدر هلیا از هفت سالگی ناچار بود برای ادامه تمرین او در هفته چند روز راهی پایتخت شود تا دخترش بطور حرفه ای تمرینات خود را در هیات موتورسواری استان تهران انجام دهد.
اولین بار هلیا در سن هفت سالگی در سال 95 در همایش بانوان در پیست هیو نظرآباد کرج و در اولین دوره مسابقات موتور سواری کراس دهه فجر در پیست آزادی تهران شرکت کرد و مقام سوم را در کلاس 85 سی سی جام دهه فجر از آن خود کرد.
او رتبه دوم کلاس 65سی سی سال 96 و مقام سوم لیگ آزاد کلاس 85سی سی همین سال را بدست آورده ، مقام اول کلاس 85سی سی استان مازندران، شرکت در کلاس 150سی سی و کسب مقام سوم کشوری در سال جاری و تصاحب راند دوم مسابقات کشوری بانوان این مسابقات نیز از دیگر درخشش های این بانوی نوجوان لاهیجان به شمار می رود .
به گفته پدر این دختر قهرمان لاهیجانی او با اینکه از کمترین امکانات و وسایل اولیه ورزشی برخوردار است ، سه سال متوالی کوچکترین بانوی قهرمان مسابقات موتور سواری کراس ایران بود.
پدر هلیا از عدم تامین امکانات برای تمرین دخترش صحبت می کند و از طرفی نیز ناچار است رنج سفر برای برآوردن خواسته های فرزند قهرمانش را به جان بخرد.
مهدی کوچکی سلیمی پدر هلیا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از گران بودن تجهیزات و قیمت موتور گلایه دارد و ضمن بیان اینکه هیچ حمایتی از دخترش صورت نمی گیرد، می گوید: یک دستگاه موتور کاوازاکی مدل 2001 برای تمرین و شرکت در مسابقات خریداری کرده ام که هم فرسوده است و هم برای تمرینات هلیا مناسب نیست.
وی لباس مسابقات نظیر پوتین، کلاه کاسکت مخصوص و شولودر را از دیگر نیازهای مسابقات موتورسواری دانست .
هلیا دختری با سودای قهرمانی و آرزوی شرکت در رقابت های مسابقات سراسری است و هرچند نداشتن امکانات کافی برای او رنج آور است ولی هیچگاه از تلاش برای رسیدن به قهرمانی کوتاه نمی آید، همچنان به کارش عشق می ورزد و هیچ چیز نمی تواند او را از رسیدن به آرزوها و ایده قهرمانیش باز دارد.
امسال قرار است هلیا در راند سوم مسابقات جام دهه فجر در تهران شرکت کند و با رقیبان سرسختی از دیگر استان ها روبه روست؛ او برای کسب مقام و افتخارهای بیشتر شایسته حمایت از سوی مسئولان است تا بتواند بر پیشانی قهرمانی بانوان کشور بدرخشد و برای سرزمینش افتخار آفرین باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار