معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۹۳۵ شغل برای مددجویان زیرپوشش استان ایجاد شده است.
کد خبر: ۶۹۷۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹ 31 December 2018
شهرام عابدی گفت: از ابتدای سال جاری ۸۷۰ میلیون تومان برای آموزش اشتغالزایی مددجویان پرداخت شده است.

به گزارش فارس، شهرام عابدی اظهار کرد: امسال ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در دوره‌های بلندمدت و ۳ هزار و ۵۸۰ نفر در دوره‌های کوتاه مدت آموزش فنی وحرفه‌ای با مهارت‌های اشتغالزایی آشنا شده اند.

وی با بیان اینکه این دوره‌های بیشتر در رشته‌های فنی و خدماتی، صنایع دستی و قالیبافی برگزار شده است گفت: در هشت ماهه امسال ۷۸۰ میلیون تومان برای آموزش اشتغالزایی مددجویان پرداخت شده است.

عابدی از هزینه کرد ۸۰ میلیون تومان در مناطق محروم خبر داد و افزود: از ابتدای سال ۴۰۹ نفر از مددجویان در مراکز دولتی سازمان فنی وحرفه ای، ۷۵۰ نفر در آموزشگاه‌های آزاد و ۳ هزار و ۳۵۲ نفر در فضا‌های اداری متعلق به کمیته امداد از آموزش‌های اشتغالز ایی بهره‌مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۲۰ مددجوی زیرپوشش در استان نیز از طریق کاریابی وارد بازار کار شده اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد همدان انجام مشاوره شغلی برای شناسایی توانایی و علاقه مندی‌های مددجویان را یکی از فعالیت‌های اشتغالزایی دانست و افزود: شناسایی فرصت‌های شغلی در شهرک‌های صنعتی، کارخانه‌ها و اصناف و تعامل با موسسه‌های کاریابی برای استفاده از ظرفیت‌های کاری مددجویان نیز از جمله اقدامات این حوزه است.

وی تصریح کرد: استفاده از بسته‌های تشویقی بیمه برای مددجویان و کارفرمایان، برگزاری دوره‌های کارآفرینی و انگیزشی برای اشتغالزایی مددجویان مؤثر واقع شده است.

عابدی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۹۳۵ شغل برای مددجویان زیرپوشش استان ایجاد شده است یادآور شد: ۳۳ میلیارد و ۴۹۷ میلیون تومان تسهیلات به مددجویان ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰۱ مورد وام به مبلغ ۷ میلیارد و ۸۶۸ میلیون تومان از منابع داخلی بوده است اظهار کرد: ۱۳۳۴ مورد تسهیلات نیز به مبلغ ۲۵ میلیارد و ۶۲۹ میلیون تومان از منابع بانکی پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان بابیان اینکه ۴۰۲ خانواده از ابتدای سال به خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شده اند، گفت: بیشترین فرصت‌های شغلی مددجویان در استان در زمینه دام پروری بوده است.

وی گفت: از ابتدای سال ۳۸ هزار و ۸۱ مورد نظارت فنی توسط ناظران این نهاد از طرح‌های ایجادشده توسط مددجویان انجام شده است، ۴۰ درصد از اشتغال ایجادشده در شهر‌ها و ۶۰ درصد در روستا‌های همدان بوده است.

عابدی با اشاره به اینکه ۱۸۴۶ مورد تسهیلات با مبلغ ۲۲ میلیارد و ۸۰۸ میلیون تومان به مددجویان در هشت ماهه سال گذشته پرداخت شده است، گفت: تسهیلات ارائه شده به مددجویان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۴۷ درصد رشد همراه بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار