دادستان مرکز مازندران از محاکمه 586 نفر در ارتباط با قاچاق چوب در استان خبر داد .
کد خبر: ۶۹۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹ 31 December 2018

خبرگزاری صدا و سیما , حسینی عالمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سالانه شاهد برداشت بی رویه درختان در عرصه منابع طبیعی استان هستیم گفت: در 9 ماه نخست امسال 586 نفر در ارتباط با قاچاق چوب محاکمه شدند, که 6 نفر از آنان زن بودند.

وی با بیان اینکه شکار پرندگان و حیوانات در مناطق مختلف مازندران نگران کننده است افزود: با شیوه شکار پرندگان در فریدونکنار و بابلسر مخالفیم و امسال بیش از هزار تور شکار پرندگان کشف و ضبط شد .

دادستان مرکز استان با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین برنامه های دادگستری استان مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز است تصریح کرد : آمار ساخت و سازهای غیر مجاز روند کاهشی داشته است اما متوقف نشد.

حسینی عالمی افزود : امسال 172 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد و در مرکز استان 30 فقره تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در نه ماهه نخست امسال داشتیم .
وی درباره پرونده شورای شهر بابل گفت: بخشی از این پرونده مربوط به دادگاه انقلاب بود که رای آن صادره شده ولی هنوز قطعی نشده است، بخشی از پرونده در دادگاه جزایی و کیفری ۲ در حال بررسی که هنوز منجر به صدور رای نشده است.
حسینی عالمی در ادامه علت وقوع سیل های مخرب را ناشی از برداشت در دامنه ها دانست و گفت: از بین رفتن جنگل در دامنه سبب بروز سیلاب های شدید در استان شده است و باید به جد از نوع و نحوه برداشت در منابع طبیعی جلوگیری کنیم و نباید اجازه دهیم با روش های گذشته از جنگل برداشت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار