برای پایداری برق در شرایط نامساعد جوی،
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: کار پوشش عایقی 15 پست برق این شرکت با اعتبار بیش از 86 میلیارد ریال برای پایداری شبکه برق منطقه در شرایط نامساعد جوی به تازگی آغاز شد.
کد خبر: ۶۹۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ 31 December 2018

محمود دشت بزرگ بیان کرد: پس از بحران خاموشی بهمن سال 95که به دلیل وقوع پدیده گرد و غبار گسترده و همزمانی آن با رطوبت و بارش اندک باران، در شبکه برق خوزستان رخ داد تصمیم به انجام پوشش عایقی (RTV) پست های برق برای جلوگیری از تکرار این حادثه گرفته شد.

وی بیان کرد: پوشش عایقی و جایگزین کردن مقره های سلیکون رابر به جای مقره های چینی کمک می کند تا در شرایط نامساعد جوی و آلودگی صنعتی جریان خزشی و شکست عایقی در سطح مقره ها اتفاق نیفتد و شبکه برق همانند سال 95 دچار خاموشی نشود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان پوشش عایقی کردن پست ها را بر اساس مرحله زمان بندی در سه مرحله بیان کرد و افزود: بر اساس اولویت بندی و حساس بودن پست ها در مرحله اول، 12 پست پوشش عایقی شد و اکنون مرحله دوم پوشش عایقی 15 پست آغاز شده و در مرحله سوم در 14 پست دیگر نیز انجام می شود.

دشت بزرگ گفت: این 15 پست در اهواز، ماهشهر، آبادان، خرمشهر و سوسنگرد که در معرض آلودگی شدید صنعتی و گرد و غبار قرار دارند انجام می شوند.

وی افزود: پیش از شروع تحریم ها با یک اقدام مناسب منابع مالی پروژه تامین و مواد مورد نیاز پوشش عایقی خریداری و وارد کشور شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان ادامه داد: قرارداد اجرای پوشش عایقی این پست ها 6 ماهه بوده و پیش از شروع پیک 98 به اتمام می رسد.

تابستان سال 97 با توجه به وقوع پدیده خشکسالی و احتمال خاموشی به دلیل بالا رفتن پیک مصرف ساعت تعطیلی بانک ها و ادارات خوزستان از ساعت 16 به 12:30 کاهش یافت تا مشکلی در بحث تامین برق ایجاد نشود.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار