معاون فرماندار آبادان:
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری آبادان گفت: تحکیم صلح و دوستی بین عشایر و استفاده از ظرفیت شیوخ و بزرگان طوایف سبب کاهش جرائم تیراندازی در این شهرستان شده است.
کد خبر: ۶۹۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴ 01 January 2019

بیژن ربیعی اظهار داشت: با تدبیر شورای تامین شهرستان آبادان‌ و جلب همکاری سران طوائف و شیوخ مبنی بر استفاده نکردن از سلاح در مجالس شادی و عزاداری در سطح منطقه، همچنین نظارت، پیگیری و کنترل نیروی انتظامی و همکاری دادستانی موجب کاهش جرائم تیراندازی در این شهرستان شده است.

وی افزود: اگر برای حل معضلات اجتماعی و امنیتی از ظرفیت خود مردم استفاده شود نتیجه بهتری در پی خواهد داشت زیرا مردم بهترین پاسدار و حافظ انقلاب و امنیت هستند و در دفاع مقدس این ویژگی را به اثبات رساندند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان گفت: ضعف آگاهی افراد از عواقب استفاده نادرست از سلاح در مجالس شادی و عزاداری پیامدهای جبران ناپذیری را به دنبال داشته است.

وی افزود: با تلاش ‌نیروی انتظامی و برخورد دستگاه قضایی شاهد کاهش 47 درصدی تیراندازی در شهرستان آبادان هستیم.

ربیعی اظهار داشت: با انجام کارهای فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و انتظامی در سطح شهرستان آبادان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد کاهش چشمگیر تیراندازی در آیین های مختلف بودیم.

وی بیان داشت:طبق قانون هر فرد که به طور غیرمجاز سلاح گرم یا سرد جنگی ، اسلحه شکاری و یا قطعات موثر و نیز مهمات آنها را خریداری، نگهداری یا حمل کند به حبس تعزیری محکوم می‌ شود.

فرمانده انتظامی آبادان نیز از کاهش 47 درصدی تیراندازی در این شهرستان خبر داد و گفت: 28 دستگاه در تامین امنیت دخیل هستند اما این دستگاه‌ها در انجام وظایف خود کوتاهی کرده و تمام بار مسئولیت بر دوش نیروی انتظامی افتاده است.

سرهنگ سیدمحسن تقی زاده با اشاره به وجود امنیت نسبی در شهر، بیان کرد: 80 درصد از بزهکاران در آبادان بیکار هستند و بیکاری بر روی امنیت در جامعه تاثیر مستقیم دارد.

تقی زاده دستگیری، کشف جرم، تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع قضائی را از وظایف پلیس برشمرد و گفت:از ابتدای امسال تاکنون در زمینه کشف جرم 60 درصد رشد داشته ایم.

وی با بیان اینکه 40 درصد از جرایم و سرقت‌ها توسط معتادان انجام می شود، عنوان کرد: بهزیستی به عنوان متولی باید با ایجاد جایگاهی برای نگهداری معتادان، امنیت را برقرار کند.

وی با اشاره به وقوع تیراندازی در شهر، گفت: با تلاش‌های نیروی انتظامی و برخورد دستگاه قضائی شاهد کاهش 47 درصدی تیراندازی در شهر هستیم.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان ورود عراقی‌ها بدون ویزا به آبادان را یک فرصت برای این شهر دانست و اظهار کرد: حضور عراقی‌ها در شهر باعث رونق بازارهای آبادان شده بود که این موضوع می تواند جرایم در شهر را کاهش دهد.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار