کد خبر: ۶۹۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۵ 22 December 2018

تابناک / امام جمعه رشت با اشاره به اینکه عده‌ای به هر سیله‌ای می خواهند به مسئولیت برسند، تأکید کرد: کسب مسئولیت به هرقیمتی سبب ایجاد بداخلاقی سیاسی و اجتماعی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله فلاحتی در نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به جایگاه خانواده در دین اسلام و آموزه‌های اسلامی، اظهار کرد: هدایت خانواده‌ها به سمت دستورات الهی یکی از توصیه‌ها و تأکیدات خداوند در قرآن کریم به مسلمانان است.

آیت الله فلاحتی تأکید کرد: انجام تکالیف و دستورات الهی از سوی خانواده سبب تأثیرگذاری این اعمال در نوع تربیت فرزندان و حرکت آنها در مسیر الهی و درست می شود.

وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در درس خارج از فقه نیز اشاره کرد و گفت: ایشان در این جلسه به تلاش برخی به واسطه هر وسیله‌ای برای رسیدن به مقام و مسئولیت اشاره و این نوع رفتار را در جامعه اسلامی غیرمدبرانه و غیرعقلانی دانستند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه کسب مسئولیت از چنین راه‌ها و عدم در نظر گرفتن رضایت خدا و مردم سبب بروز بداخلاقی‌های سیاسی و اجتماعی می شود، بیان کرد: مسئولان باید برای رسیدن به مسئولیت کسب رضایت الهی و خدمت رسانی به مردم را بر منفع شخصی خود ارجح بدانند.

وی همچنین به تظاهرات مردم فرانسه علیه نظام سرمایه‌داری نیز اشاره و تصریح کرد: امروز شاهد این هستیم که مردم اروپا حرکتی که چند سال پیش از امریکا آغاز شده را برای رسیدن به وضعیت بهتر دنبال و علیه رهبران خود قیام کرده‌اند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به برخورد بد پلیس فرانسه و کشته و زخمی شدن عده‌ای از معترض به نظام سرمایه‌داری اشاره کرد و افزود: این برای کشوری که مدعی حقوق بشر بوده جای تاسف دارد. این در حالی همین کشور با همکاری آمریکا و انگلیس ادعاهای حقوق بشرانه علیه نظام مقدس اسلامی در سازمان ملل دارد.

وی از مسئولان این کشور خواست تا به‌جای دخالت در امور داخلی سایر کشورها و ادعاهای واهی و دروغی علیه نظام مقدس اسلامی به وضعیت مردم متوسط و ضعیف کشورشان که توانایی تامین بسیاری از احتیاجات خود را ندارند رسیدگی کنند.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه ملت بصیر و آگاه ایران اسلامی همیشه ایام و به رغم مشکلات و فشارها و توطئه دشمنان در کنار مسئولان خود ایستادگی کرده اند، افزود: اما در مقابل کشورهایی چون فرانسه امروز این کشورها به جایی رسیده اند که دیگر کسی آنها را قبول ندارد.

وی با بیان اینکه تنها راه مقابله با کشورهای استکباری ایستادگی و مقاومت است، گفت: ایجاد ناآرامی در کشورهای منطقه اعم سوریه، عراق، یمن تنها برای فشار علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که به فضل الهی به دلیل ایستادگی ملت در کنار مسئولان موفق نشده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار