یک استاد اقتصاد تأکید کرد:
یک استاد اقتصاد با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری دولت در بخش خدمات الکترونیک، گفت: توسعه فعالیت‌های مولد تنها راهکار برای بهبود شرایط فعلی در کوتاه مدت است .
کد خبر: ۶۹۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 20 December 2018

«عباس علوی‌راد» با اشاره به شرایط فعلی اقتصاد و تنگناهایی که دولت برای تخصیص بودجه با آن مواجه است، اظهار کرد: اولویت اصلی در تخصیص بودجه باید برای فعالیت‌های مولد که توان تولیدی بالایی در این شرایط دارند باشد .
وی با بیان این که توان تولیدی بخشی از صنایع کشور مانند صنایع غذایی و ساختمان بالا است، افزود: این صنایع با توان تولید خوب می‌توانند منجر به اشتغال زایی زیادی در کشور شوند .
رییس دانشگاه آزاد ابرکوه گفت: ضروری است دولت با تخصیص منابع ناچیزی کارخانه هایی را که آماده راه اندازی هستند و شانس بهره‌برداری آن‌ها بیشتر است به کار گیرد .
علوی‌راد در ادامه در خصوص تسهیلات بانکی تصریح کرد: در این بخش نیز دولت باید از خدمات مبتنی بر زیرساخت‌های آی تی که بستر آن در استانها و کشور فراهم است، حمایت کند .
این مسئول ادامه داد: سرمایه گذاری در بخش خدمات مبتنی بر خدمات الکترونیک با محوریت برون‌سپاری یکی دیگر از اقداماتی است که دولت باید برای کنترل و بهبود وضع موجود در دستور کار خود قرار دهد .
وی در پایان مهمترین ویژگی این اقدام را بازدهی یک ساله آن و نیاز به تخصیص منابع کم عنوان و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های خدماتی وابستگی کمتری به ارز دارند و در مقابل نیز دارای توان اشتغال زیادی هستند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار