مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند گفت: در شهرستان نهاوند هشت مجتمع آبرسانی وجود دارد که 64 روستا با 12 هزار و 880 خانوار زیر پوشش آن هستند.
کد خبر: ۶۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶ 30 July 2015
مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند گفت: در شهرستان نهاوند هشت مجتمع آبرسانی وجود دارد که 64 روستا با 12 هزار و 880 خانوار زیر پوشش آن هستند.

به گزارش فارس؛ آیت شیراونداظهار کرد: سرانه مصرف آب در کشور بین 70 تا 150 لیتر در شبانه‌روز است در حالی که در روستاهای نهاوند در شبانه‌روز 300 لیتر آب مصرف می‌شود که این امر ناشی از افزایش مصارف غیر ضروری و انشعابات غیر مجاز است.

وی با اشاره به مجتمع‌های آبرسانی در نهاوند گفت: در حال حاضر در شهرستان نهاوند هشت مجتمع آبرسانی وجود دارد که 64 روستا با 12 هزار و 880 خانوار زیر پوشش آن هستند.

مدیر آب و فاضلاب روستایی نهاوند افزود: اداره آبفار در نظر دارد در آینده تمام این روستاها را زیر پوشش این مجتمع‌ها قرار دهد.

وی گفت: در حال حاضر پنج روستای نهاوند قشلاق دهفول، خیرقولی ،شهبازآباد ،محمدیه علیا و قشلاق نجف با تانکر آبرسانی می‌شوند.

شیراوند با بیان اینکه در حال حاضر روستاهای شهرستان نهاوند از آب شرب سالم بهره‌مند هستند، ابراز کرد: از 169 روستای شهرستان 111 روستا با بیش از 68 هزار و 600 نفر جمعیت زیر پوشش آبفار قرار دارند.

وی ادامه داد: آب آشامیدنی روستاهای نهاوند توسط 129 حلقه چاه و چشمه تامین می‌شود که عملیات گندزدایی و سالم‌سازی آب این روستاها توسط 88 دستگاه کلرنیاتور گازی و مایع صورت می‌گیرد.

مدیر آب و فاضلاب روستایی نهاوند گفت: برای اینکه تمام روستاهای شهرستان زیر پوشش مجتمع‌های آبرسانی قرار بگیرند به 18 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی به پروژه‌های تامین آب شرب در نهاوند اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تامین آب و نوسازی تاسیسات این شبکه‌ها در چند روستای دهفول عبدالملکی، حسین‌آباد گیان، شهرک، شعبان، دهفول و لیلی یادگار در دست اجراست.

شیراوند به انشعابات غیر مجاز در نهاوند اشاره کرد و گفت: اداره آبفار از سال 93 تاکنون بیش از یک‌هزار فقره انشعاب غیر مجاز را در شهرستان شناسایی کرده که با همکاری دستگاه قضا مجاز شدند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 600 کنتور خراب در شبکه توزیع آب آشامیدنی روستایی تعویض و بیش از یک‌هزار و 200 فقره از انشعابات مشترکان استانداردسازی شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار