کارشناس مسئول گل و گیاه زینتی و قارچ جهاد کشاورزی فارس به میزان اشتغال‌زایی در عرصه تولید و بسته‌بندی قارچ نیز اشاره کرد و گفت: این عرصه برای ۳۷۵ نفر به‌طور مستقیم و ۵۶۳ نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
کد خبر: ۶۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳ 30 July 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس:ابوالفضل حسن‌پور افزود: هم‌اکنون ۱۶ كارگاه پرورش قارچ در استان فارس با ظرفیت چهار هزار و ۱۷۰ تن مشغول فعالیت هستند و اقدامات مؤثری برای توسعه این ظرفیت انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه مجوز لازم برای آغاز فعالیت ۴۸ كارگاه دیگر در استان فارس نیز صادرشده اظهار داشت: با اتمام عملیات ساختمانی برخی کارگاه‌های تولید قارچ که به بانک‌های عامل معرفی‌شده‌اند، میزان یک هزار و ۲۰۰ تن دیگر به ظرفیت تولید قارچ در این استان اضافه خواهد شد و مجموع تولید این محصول در استان تا سال آینده به حدود پنج هزار و ۳۷۰ تن خواهدرسید.

کارشناس مسئول گل و گیاه زینتی و قارچ جهاد کشاورزی فارس بیان كرد:ظرفیت تولید قارچ در استان فارس نسبت به سال قبل از آن نیز افزایش داشته و در حال حاضر از میزان چهارهزار و ۱۷۰ تن قارچ تولیدی استان فارس، ۵۰ درصد در داخل استان مصرفمی‌شود و مابقی نیز به استان‌های هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد صادر می‌شود.

حسن‌پور به میزان اشتغال‌زایی در عرصه تولید و بسته‌بندی قارچ نیز اشاره کرد و گفت: این عرصه برای ۳۷۵ نفر به‌طور مستقیم و ۵۶۳ نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی تشکیل اتحادیه و تشکل‌های صنفی قارچ در استان ، در جهت عرضه و صادرات محصول به کشورهای خارجی را ضروری دانست و ابراز امیدواری كرد كه با ورود فن‌آوری روز دنیا درزمینهٔ تولید و بسته‌بندی قارچ، تحول چشمگیری در تولید و عرضه مطلوب این محصول در استان فارس انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار