امام جمعه سردشت:
امام جمعه سردشت گفت: متأسفانه کشورهاي مسلمان با وجود برخورداري از سبک اصيل اسلامي مخصوصا در زمينه ارتباطات خانوادگي، مجذوب فرهنگ سست و بي اساس غرب شده و از سبک زندگي اسلامي فاصله گرفته اند
کد خبر: ۶۸۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰ 23 November 2018

 ماموستا محمد‌‌ واوی ظهر امروز در خطبه نماز جمعه سردشت، به توطئه‌های دشمنان در راستای  سست کردن بنیان خانواده‌ها و دور کردن جوانان از مبانی اعتقادی اشاره کرد و افزود: تحقق سبک زندگی اسلامی در خانواده‌ها با عمل به توصیه‌های دینی میسر می‌شود و با نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی، بنیان خانواده استحکام می‌یابد.

وی توصیه‌های دینی به خانواده‌ها را در سه بخش مشترک، توصیه به مردان و توصیه به زنان، از دیدگاه قرآن و احادیث تشریح کرد و اظهار‌ داشت: صدق و صفا، عشق و محبت، گذشت و اغماض، سعه صدر، تعدیل خواسته ها و توقعات، زیبا سخن گفتن، قدرشناسی، عیب‌پوشی، خوش‌گمانی، حجاب و عفاف، احترام متقابل، پرهیز از چشم هم چشمی و دوراندیشی و برنامه‌ریزی در زندگی از اهم توصیه های دینی برای زندگی موفق بر اساس توصیه های دینی اسلام و بزرگان دین است.

امام جمعه سردشت الگو پذیری از رسول گرامی اسلام (ص) را وظیفه آحاد مردم جامعه دانست و گفت: پیاده کردن توصیه‌های تربیتی اسلام و احیای سنت پیامبر گرامی(ص) و ائمه معصومین(ع)، از وقوع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه پیشگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای غربی، چیزی به نام خانواده وجود ندارد، یا اگر هست از نابسامانی‌های فراوانی رنج می‌برد، تأکید کرد : متأسفانه کشورهای مسلمان با وجود برخورداری از سبک اصیل اسلامی مخصوصا در زمینه ارتباطات خانوادگی، مجذوب فرهنگ سست و بی اساس غرب شده و از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته اند.

 واوی با بیان اینکه اگر خانواده دارای بنیان مستحکم باشد جامعه از استحکام برخوردار خواهد بود، گفت: سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده است.

وی نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی را عاملی برای تبدیل خانواده‌ها به کانون عشق و مودّت و یکرنگی، عنوان کرد و خواستار ایفای نقش دلسوزان فرهنگی، نخبگان دانشگاهی و حوزوی و رسانه های جمعی در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی و معرفی الگوهای تربیتی، اخلاقی در جامعه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار