رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم، هدف اصلی تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت را مدیریت سرقت و کاهش آن عنوان کرد.
کد خبر: ۶۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶ 28 July 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهدی قدمی در جمع خبرنگاران، در خصوص تشکیل و چگونگی فعالیت قرارگاه مبارزه با سرقت پلیس آگاهی، اظهارداشت: به دلیل افزایش سرقت در سال 92 در کشور، فرماندهی وقت ناجا دستورالعمل تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت با هدف کنترل و کاهش سرقت ها را تهیه و به تمامی استان ها ابلاغ کرد.

وی هدف اصلی تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت را مدیریت سرقت و کاهش آن با همکاری و هم افزایی مجموعه های درون و برون سازمانی عنوان و خاطرنشان کرد: پلیس فقط وظیفه دستگیری مجرم و مقابله با جرائم را ندارد، بلکه باید نسبت به مدیریت جرم و پیشگیری آن در جامعه نیز تلاش و با آسیب شناسی های صورت گرفته، دستگاه ها و نهادهای مختلف را نسبت به وظایفشان در تامین امنیت اجتماعی آگاه کند. 

قدمی با بیان اینکه از خرداد ماه سال گذشته تاکنون 25 جلسه اصلی و 20 جلسه فرعی با محوریت قرارگاه مبارزه با سرقت در استان تشکیل شده است، عنوان داشت: این جلسات به منظور افزایش امنیت و احساس امنیت، افزایش سرمایه اجتماعی پلیس و افزایش جلب مشارکت های درون و برون سازمانی، با دستگاه ها، نهادها و صنوف مختلف استانی برگزار شده است.

وی ارتقاء آگاهی و ارائه آموزش را از مهم ترین مصوبات و اقدامات در جلسات این قرارگاه عنوان و تصریح کرد: بررسی های پلیس آگاهی نشان می دهد که سهل انگاری، بی توجهی و عدم آگاهی مالباختگان، علت اصلی وقوع بیش از 75 درصد سرقت ها را تشکیل می دهد که آموزش های لازم در این خصوص می تواند این بستر را کمرنگ کرده و به کاهش سرقت در جامعه منجر شود.

وی، انگیزه مجرمانه و شرایط و فضای اجتماعی را از دیگر عوامل اصلی و موثر در وقوع سرقت برشمرد و گفت: دستگاه های مرتبط باید با همکاری، هم افزایی و اقدام مسوولانه خود، زیرساخت های لازم برای مدیریت و کنترل جرم را فراهم کرده و بسترهای وقوع آن را از نظر سخت افزاری و نرم افزاری بررسی و در جهت رفع آن ها تلاش کنند.

قدمی با اشاره به اینکه پیشگیری از جرائم بسیار کم هزینه تر از مقابله و کشف است، افزود: گرچه با لحاظ کردن شرایط و موقعیت ویژه استان قم از نظر زائرپذیری و قرارداشتن آن در مسیر مواصلاتی 17 استان کشور، از نظر کشف سرقت وضعیت مناسبی داریم، ولی هوشمندسازی معابر و کنترل ورودی و خروجی های استان می تواند در کنترل سرقت نقش بسزایی داشته باشد.

وی بر مسوولیت خطیر اصحاب رسانه در امر اطلاع رسانی و آموزش همگانی در جهت ارتقاء سطح دانش انتظامی و پیشگیری از وقوع انواع جرائم در جامعه تاکید و اظهار امیدواری کرد: با مساعدت و همکاری مردم، مسوولان، رسانه ها و پلیس، بیش از پیش شاهد کاهش انواع سرقت در جامعه باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار