دبیر هیات دوچرخه سواری قم:
دبیر هیات دوچرخه سواری قم گفت: نخستین، بزرگترین و استانداردترین پیست بتنی کشور اگر چه حدود 20 سال پیش در قم افتتاح شده ولی نگاه درآمدزایی مدیریت شهری، استفاده بهینه از آن را با چالش مواجه کرده است.
کد خبر: ۶۷۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ 31 October 2018

به گزارش تابناک قم، جواد عابدینی افزود: نخستین پیست بتنی کشور حدود 2 دهه قبل در بوستان علوی قم برای ورزشکاران دوچرخه سواری نمایشی و اسکیت راه اندازی شد.

وی ادامه داد: این پیست سالیانه در مزایده به بخش خصوصی واگذار می شود ولی به دلیل اینکه مبلغ تعیین شده برای اجاره ماهانه آن است، مدیران پیست مجبور می شوند تا هزینه ورودی آن را افزایش دهند که این امر موجب کاهش رغبت ورزشکاران حرفه ای ازاین مجموعه و درنتیجه کاهش درآمد می شود.

دبیر هیات دوچرخه سواری قم اظهار داشت: به همین دلیل هیچ کس به ویژه در سال های اخیر نتوانسته است بیش از 2 سال این مجموعه را مدیریت کند و به دلیل هزینه های سنگین نگهداری مجبور به واگذاری مجدد آن به شهرداری شده است.

عابدینی تاکید کرد: تا زمانی که به این پیست به دید درآمدزایی نگاه می شود امکان استفاده از آن توسط ورزشکاران حرفه ای وجود ندارد چرا که آنان نیاز به تمرین روزانه دارند و مبلغ ورودی کمرشکن است.

وی بااشاره به برخی تغییر نگاه ها درشهرداری برای استفاده بهینه از ظرفیت های ورزشی و عمومی کردن فرهنگ ورزش گفت: سال ها این پیست در اختیار سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری بود ولی از یکسال گذشته این مجموعه به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری واگذار شده است که دراین مدت اگر چه شاهد تغییر جدی و بهبود نوع نگاه مسئولان قم به مدیریت این پیست هستیم ولی همچنان این مشکلات به صورت ریشه ای حل نشده اند.

عابدینی با بیان اینکه هم اکنون مدیریت این پیست در اختیار هیات اسکیت قم و یکی از باسابقه ترین ورزشکاران استان است گفت: واگذاری مکان های ورزشی به پیشکسوتان و ورزشکاران باسابقه هر رشته رویکرد مناسبی است که ازآن حمایت می کنیم ولی ضرورت دارد تا تمهیداتی برای ارتقای بهره وری از این مکان ورزشی صورت گیرد.

پیست بتنی بوستان علوی که با گذشت چندین سال از احداث، برای تعمیرات مدتی فعالیت آن متوقف شده بود با پیگیری های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و تجهیز و تعمیر آن، از فروردین ماه امسال دوباره فعالیت خود را از سر گرفته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار