سعید نیکوخصلت در صحن علنی شورا:
عضو شورای شهر تبریز گفت: اقدام کارخانه آسفالت در تغییر سوخت مازوت به گاز موجب خوشحالی و قابل قدردانی است
کد خبر: ۶۷۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ 28 October 2018

سعید نیکوخصلت در جلسه شورای شهر تبریز با بیان اینکه از خبر تبدیل سوخت مازوت به گاز کارخانه آسفالت شهرداری خوشحال هستیم، گفت: این اقدام بسیار ارزشمندی برای حفظ کیفیت هوای شهر است. او افزود: این اقدام ارزشمند قابل قدردانی است و از متولیان آن تشکر می کنم.

عضو کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تبریز در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: از ملاک های نیک زیستی یا wellness ، شاخص محیط زیست امروزه مورد توجه قرار گرفته است و شاخص توجه یک فرد به آلودگی و تمایل به گزارش‌دهی به مراکز قانونی یک امتیاز برجسته و متعالی انسان به حساب می آید. این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه در این زمینه باید فرهنگ سازی شود گفت: آیا مرکزی قانونی برای پیگیری این گزارشات راه اندازی شده است تا شهروندان در صورت مشاهده اتوبوس های شهرداری و یا وسیله های نقلیه سنگین از لحاظ آلودگی هوا و یا مواردی این چنینی بتوانند تماس بگیرند و گزارش دهند؟
نیکوخصلت تصریح کرد: به نظر می رسد شروع فعالیت پلیس هوا یک امر اجتناب ناپذیر بوده، کما اینکه وضعیت اقتصادی سبب کاهش فعالیت های صنعتی در منطقه شده است و به نظر می رسد که آلودگی عمده این بخش به مراکز پتروشیمی و پالایشگاه مرتبط است. او با انتقاد از کارخانجات تولید خودرو گفت: بخش دیگر عامل تولید آلودگی هوا، اتومبیل های غیر استاندارد است که هم مصرف سوخت بالا دارد، هم دود بیش از حد و هم از بابت امنیت جانی بسیار مشکل دارد و از اینها گذشته عامل ترافیک در شهرها می شود و جالب تر آنکه این کارخانه ها به هیچ کس پاسخگو نیستند.

نیکوخصلت با اشاره به بودجه مصوب شهرداری در سال 1397 گفت: در خصوص آلودگی هوا ردیف بودجه ای در شورای شهر به تصویب رسیده است که از شهرداری انتظار داریم تا عملیاتی‌ترین و کاربردی‌ترین طرحی که می تواند در ظل این بودجه سبب کاهش آلودگی هوا شود، مشخص و اجرایی کنند و صرفا به گزارش و تحقیقات کتابخانه ای اکتفا نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار