کد خبر: ۶۷۲۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۸ 27 October 2018

تابناک / آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه رشت با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی (ع)، اظهارکرد: پیاده‌روی اربعین حسینی نشان دهنده قدرت و عزت امت اسلامی به جهانیان است.

آیت الله فلاحتی با تأکید تبیین پیام اربعین در جامعه، افزود: مسئولان دو کشور ایران و عراق باید زیرساخت‌های لازم برای تسهیل در خدمات‌دهی به زائران حسینی (ع) را فراهم کنند. با حضور دو ملت ایران و عراق در کنار یکدیگر ظرفیت عظیم این همایش معنوی به جهانیان نمایش داده می شود.

وی در ادامه به پروژه اسلام هراسی در جهان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های همایش معنوی اربعین با حضور گسترده مسلمانان مقابله و مبارزه با این توطئه دشمن است. در چند سال گذشته با توجه به حضور گسترده و میلیونی مسلمانان در پیاده‌روی اربعین دنیا دیگر قادر به سیاه‌نمایی در این زمینه نیست.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بسیاری از صاحب نظران دنیا معتقد هستند که دیگر استکبار جهانی و ایادی آنها در منطقه قدرت گذشته خود را ندارند، بیان‌کرد: آمریکا و هم‌پیمانانش دیگر قادر به تسلط بر امت‌های مسلمان نیستند.

وی در ادامه به وضعیت و شرایط سخت اقتصادی در کشور و بروز مشکلات معیشتی برای مردم و حقوق پایین کارگران نیز اشاره و تصریح‌کرد: وزیران صنعت، معدن و تجارت و همچنین تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید تلاش کنند تا مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم حل شود.

آیت الله فلاحتی همچنین با تأکید بر نظارت مستمر بر عملکرد سازمان‌ها و دستگاه های اجرایی در گیلان، گفت: با مسئولانی که از مسیر انقلاب و رهبری خارج شوند با قاطعیت برخورد خواهیم کرد. به عنوان مسئول قسم یاد کرده‌ایم که لحظه‌ای به مال، ثروت و نوامیس مردم دست درازی نکرده و خیانت نکنیم.

وی با اشاره به برخورد قاطع دستگاه‌ قضایی با اخلالگران بازار و مفسدان اقتصادی، گفت: در روزهای گذشته نیز شاهد برخورد دستگاه قضایی استان با افراد خاطی بودیم که جای تقدیر و تشکر داشته و امید را در دل‌ها مردم زنده کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به بیانات مقام معظم رهبری در شفافیت مسئولان با مردم نیز اشاره و بیان‌کرد: مسئولان باید در انجام امور اصل شفافیت با مردم را رعایت کنند زیرا مردم پشتوانه خوبی برای آنها هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز روزی است که امام خمینی (ره) به قانون ننگین کاپیتولاسیون اعتراض کردند، اظهارکرد: ایشان این قانون را سبب زیرسوال رفتن عزت ملت ایران می دانستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار