وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات گفت: دولت تدبير و اميد بازسازي اقتصاد و روابط خارجي را در اولويت كاري خود قرار داده و توانسته است در اين عرصه موفقيت هاي خوبي را براي كشور به ارمغان بياورد.
کد خبر: ۶۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵ 26 July 2015

وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات گفت: دولت تدبير و اميد بازسازي اقتصاد و روابط خارجي را در اولويت كاري خود قرار داده و توانسته است در اين عرصه موفقيت هاي خوبي را براي كشور به ارمغان بياورد.

به گزارش ایرنا؛ محمود واعظي درشوراي اداري استان همدان افزود: اين دولت با اعتماد مردمي و رهبر انقلاب وارد كار شده است و به گونه اي حركت مي كند كه وارد حاشيه نشود.

وي تاكيد كرد: دولت مي داند كه مشكلات كشور زياد است و تلاش خود را براي رفع آنها به كار گرفته است.

واعظي اظهار كرد: دولت به دنبال آن است كه وحدت ملي همواره در كشور ايجاد و تفرقه ها برداشته شود و به دنبال آن همدلي وآرامش را در كشور ايجاد كرده و قواي سه گانه با هم همراه شوند.

وزير ارتباطات گفت: اعتقاد ما بر اين است كه اگر نظام در بهترين مسير گام بردارد مي توان با استفاده از ظرفيتها عقب افتادگيها رابا سرعت جبران كرد.

واعظي افزود: دولت راستگويي را سولوحه كار خود قرار داده و در ۲۳ ماه گذشته فضاي خوبي در كشور حاكم كرده است.

وي با بيان اينكه رفع مشكلات اقتصادي، ساماندهي و بازسازي سياست خارجي، كاهش تورم و خروج از ركود از اهداف دولت تدبير واميد است تصريح كرد: اين دولت با وجود تحريم ها و كمبود اعتبارات از وظايف خود كوتاهي نمي كند.

*دولت يازدهم وارث خرابي هاي گذشته است

وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات گفت: از زمان شروع به كار دولت تدبير و اميد در هفته دوم چيت چيان وزير نفت دولت سابق ابرازكرد كه ما به همه پيمانكاران بدهكار هستيم و بقيه وزرا نيز از بدهكاريهاي مختلف خود خبر دادند، از طرفي دولت قبل با اجراي طرح مسكن مهر دولت را به همه مردم بدهكار كرد.

واعظي ادامه داد: دولت تلاش كرده تا با استفاده از همه امكانات موجود تورم را از ۴۰ درصد به ۱۵و نيم درصد برساند.

وي با بيان اينكه هنوز به عنوان دولت شرمنده مردم هستيم گفت: بايد مشكل اشتغال را حل و معيشت مردم را ساماندهي كنيم كه اميد است تا پايان سال با استفاده از لايحه خروج از ركود و تصويب ۲۳ آيين نامه خروج از ركود اين هدف تا پايان سال محقق شود.

واعظي با بيان اينكه موتور شكوفايي كشور در دست بخش خصوصي است افزود: دولت به دنبال ايجاد زير ساختها براي مشاركت بيشتر بخش خصوصي است.

وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: دولت معتقد است در كنار وجود سانتريفيوژ در كشور بايد چرخ اقتصاد نيز بچرخد و مساله هسته اي در كشور نيز مربوط به چهار دولت قبل است كه در دولت هشتم ۲۲ ماه با مذاكرات مختلف به اين موضوع پرداخته شد.

وي اضافه كرد: در دولت نهم و دهم نيز ۹۶ ماه به اين مساله پرداخته شد و نتيجه آن تخريب روابط با همسايگان و كشورهاي اروپايي بود.

واعظي ادامه داد: با تدابير انديشيده شده در قبل، نمي توانستند به مذاكرات دست پيدا كنند و نتيجه آن تحمل شش قطعنامه سنگين عليه كشور بود.

وي ادامه داد: تلاش دولت بر اين است از طريق تعامل سازنده با حركت در خطوطي كه رهبري ترسيم كرده است استراتژيك برد بردرا از آن خود كند و آنچه كه به آن كمتر توجه شده است قطعنامه ۲۲۳۱ است .

وي با بيان اينكه اگر مقاومت اين مردم نبود هيچ افتخاري نصيب كشور نمي شد ادامه داد: هم اكنون برخي از كشورهاي عرب منطقه نگران هستند و عصبانيت رژيم صهيونيستي نشانگر آن است كه موفقيت در نتيجه مذاكرات از آن ايران است.

وي اضافه كرد: اين پيروزي متعلق به تمام مردم ايران بوده و مختص هيچ جناح و گروهي نيست در حالي كه عده اي فكر مي كننداگر پيروزي را مخدوش كنند از آن سود خواهند برد.

* از انتقاد سازنده حمايت مي كنيم

وزير ارتباطات با اشاره به اينكه اگر در كشوري انتقاد نباشد آن كشور از نوآوري باز مي ماند گفت: انتقاد ها دلسوزانه و براي تخريب ديگران نباشد.

وي اضافه كرد: امروزه برخي براي انتقاد از دولت حرف مي زنند كه در گذشته حامي تفكرهاي ديگر بودند چرا كه وقتي شش قطعنامه عليه ايران صادر شد آنها آن را كاغذ پاره عنوان كردند اما اين كاغذ پاره ها تحريمهاي زيادي به مردم وارد كرد.

وي در بخش ديگري ادامه گفت: شبكه ملي اطلاعات از سياستهاي جدي است كه با قوت در حال پيگيري است و افزايش پهناي باندو پرداختن به زير ساختها نيز از مهمترين اهداف پيش رو است.

وي اظهار كرد: همدان ظرفيت خوبي در بخش گردشگري و مسايل ارتباط جمعي دارد در بخش ارتباطات و فن آوري ظرفيت خوبي براي ايجاد اشتغال دارد.

وزير ارتباطات در مورد سايت ماهواره اسدآباد نيز گفت: اين مجتمع به عنوان مركز مديريت ارتباط و ترافيك كشور مي تواند مطرح شود.

ايرنا ­ بازسازی اقتصاد و روابط خارجی در اولويت کاری دولت تدبير است . وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات صبح امروز در آيين افتتاحيه ۲۰ طرح شركت زير ساخت و ارتباطات استان همدان نيز حضوريافت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار