وی اظهار کرد: پیشتر قرار بود جشنواره مذکور تنها برای هنرمندان فعال در حوزه بامبو شمال کشور برگزار شود اما بنا به تصمیمات اخیر حضور عکاسان نیز در این جشنواره نهایی شده است.
کد خبر: ۶۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 26 July 2015
معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از صدور فراخوان جشنواره منطقه ای بامبو در استان و همچنین پیوستن عکاسان به این جشنواره خبر داد.

سلمان شاه محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برند سازی ، ترویج ، ارتقای سطح کیفیت محصولات صنایع دستی ، ایجاد تنوع در محصولات بامبو، ایجاد بستر مناسب برای ظهور خلاقیت های هنرمندان، طراحی و ساخت آثار مبتکرانه و شناسایی هنرمندان مستعد و فعال و ایجاد زمینه مناسب برای ارتباط بین آنان از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی اظهار کرد: پیشتر قرار بود جشنواره مذکور تنها برای هنرمندان فعال در حوزه بامبو شمال کشور برگزار شود اما بنا به تصمیمات اخیر حضور عکاسان نیز در این جشنواره نهایی شده است.

شاه محمدی با بیان اینکه شرکت در مسابقه برای عموم آزاد است، گفت: آثار شرکت کنندگان در صورت انتخاب در جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد و هر شرکت کننده می تواند حداکثر تا 10 اثر خویش در زمینه بامبو را ارایه کند.

وی اظهار کرد: جشنواره بامبو در چهار بخش مسابقه عکس ، طراحی و تولید، نمایشگاه تولیدات صنایع دستی و حضور محققان و پیشکسوتان برگزار می شود.

شاه محمدی بر لزوم نوآوری در طرح های محصولات صنایع دستی تاکید کرد و گفت: باید تلاش شود تا تولید محصولات بامبو با ایده های جدید و خلاقانه تلفیق شود.

وی با اعلام اینکه مهلت ارسال آثار تا پنجم شهریور ماه امسال است ،افزود: زمان برگزاری جشنواره 12 مهرماه در محل دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان است و عکس های ارسالی باید به صورت لوح فشرده و با کیفیت بالا باشد (عکاسی با تلفن همراه و تبلت نیز قابل قبول است) و نشانی محل عکس و تاریخ عکس نیز قید شود.

شرکت کنندگان باید آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به آدرس رشت، بلوار شهید انصاری، نبش کوچه ولیعصر 1، معاونت صنایع دستی ارسال کنند.

بامبو بافی با قدمتی نزدیک به یک قرن، از صنایع رایج در سرزمین های ساحلی است؛ آب و هوای مساعد، رطوبت فراوان و کیفیت خاک زمینه بسیار مساعدی را برای رویش طبیعی یا کشت بامبو یعنی خیزران فراهم ساخته است.

از 90 رشته صنایع دستی گیلان 71 رشته فعال است و تاکنون شش هزار و 298 هنرمند هنرهای سنتی و صنایع دستی استان بیمه شده اند.

رشتی دوزی ، لباس محلی ، چادرشب بافی ، خراطی ، چوب تراشی ، گره چینی ، نازک کاری ، منبت و معرق چوب ، کدوی منقوش ، حصیربافی ، بامبوبافی ، مرواربافی ، سفالگری ، کاشی معرق ، مینای خانه بندی ، چلنگری ، قلمزنی ، گلیم بافی ، جاجیم بافی ، شال بافی ، نمد مالی ، جوراب بافی ، عروسک بافی، قلاب بافی و ... برخی از هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار