کارشناس تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر لزوم فعالیت بدنی برای کودکان گفت: باید زمان سرگرمی‌های نشسته مانند تماشای تلویزیون یا بازی‌های رایانه‌ای، رفتن به سینما و وبگردی به دو ساعت در طول روز محدود شود.
کد خبر: ۶۶۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶ 14 October 2018

آمنه مصیبی دهکردی با اشاره به مواردی که در سلامت کودکان 6 تا 18 ساله موثر است، اظهار کرد: یکی از موارد تاثیرگذار در سلامت کودکان و نوجوانان خوردن روزانه پنج وعده میوه و سبزی است.

وی افزود: میوه‌هایی مانند سیب، موز، پرتقال، خانواده توت‌ها، انگور، گلابی، آلو، هندوانه، طالبی و کمپوت میوه‌ها و همچنین سبزیجاتی از جمله بروکلی، نخود فرنگی، هویج ،کرفس، اسفناج، انواع کاهو و کلم، گوجه فرنگی، خیار، فلفل و سبزی خوردن برای سلامت کودکان و نوجوانان مناسب هستند.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر لزوم فعالیت بدنی برای کودکان بیان کرد: باید زمان سرگرمی‌های نشسته مانند تماشای تلویزیون یا بازی‌های رایانه‌ای، رفتن به سینما و وبگردی به دو ساعت در طول روز محدود شود.

مصیبی دهکردی با تاکید بر داشتن روزانه حداقل یک ساعت فعالیت بدنی، گفت: طناب زدن، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی مسیر مدرسه جهت داشتن فعالیت بدنی مناسب و تاثیرگذار هستند.

وی با بیان اینکه باید مصرف نوشیدنی‌های شیرین در کودکان باید به صفر برسد، تصریح کرد: نوشیدن آب با لیمو ترش، مصرف لیموترش و پرتقال، شیر و نوشیدنی‌های فاقد شکر جایگزین مناسبی برای نوشیدنی‌های شیرین از جمله نوشابه‌های گازدار، آب‌میوه‌های تجاری و نوشیدنی‌های انرژی‌زا است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بهداشت ، تغذیه ، سلامت ، کودکان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار