سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت:هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب های شهرستان مشاهده نشده است.
کد خبر: ۶۶۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ 08 October 2018

 

به گزارش  تابناک به نقل از دامپزشکی استان کرمانشاه، دکتر صیاد غلامی با اشاره به پایش اکیپ گشت مشترک اداره دامپزشکی و محیط زیست از تالاب های این شهرستان،از انجام مراقبت و پایش اکیپ های مشترک دامپزشکی و محیط زیست از تالاب های شهرستان خبر داد و افزود: وضعیت تالاب های سطح شهرستان کرمانشاه توسط این اکیپ ها مورد بررسی قرار گرفت.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه بیان کرد: در بازدیدی که از تالاب های استان خصوصا سراب نیلوفر که محل زیست گونه های از پرندگان آبزی و به عنوان استراحتگاه آنها محسوب می شود به عمل آمد از نظر وضعیت بیماری فوق و به استناد بررسی های به عمل آمده تالاب در وضعیت مناسب بود و مورد خاصی از تلفات پرندگان موجود در تالاب مشاهده نشد.

غلامی بیان کرد: بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، یکی از بیماری های خطرناک و مشترک بین انسان و طیور است و در صورت ابتلا انسان به این بیماری متحمل هزینه های بسیار سنگین درمان و در بعضی موارد به مرگ ختم می شود.

وی گفت: افراد از نزدیک شدن و دست زدن به پرندگان تلف شده اهلی یا وحشی جدا خودداری کنند و همچنین از شکار پرندگان مهاجر خودداری کنند.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از مردم خواست هر گونه تلفات و مشاهده پرندگان مریض را از طریق تلفن گویای ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۵۱۱۲ به اداره دامپزشکی گزارش کنند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار