سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری و معنویت با حضور اندیشمندان و شخصیت‌های علمی داخلی و خارجی در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۶۲۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 02 October 2018

به گزارش تابناک قم، نشست علمی" گردشگری و انسان دینی معاصر با رویکرد حقوقی" ظهر امروز با حضور و سخنرانی آیت‌الله احمد مبلغی عضو مجلس خبرگان رهبری در سالن جلسات مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست علمی آیت‌الله احمد مبلغی با اشاره به اهمیت و ضرورت بحث گردشگری از نگاه دین اظهار داشت: بحث گردشگری از مقولات بسیار فوری بوده که می‌توان هم از راه موضوع شناسی گردشگری و هم از نگاه دین آن را بحث کرد.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس نظریه دینی گردشگری را مورداشاره قرار داد و گفت: در ادبیات دینی بر روی زمین تأکید بسیار شده است، زمانی که سخن از زمین و دین به‌ویژه متن اصلی دین سخن به میان می‌آید، مقصود از زمین یک قطعه و بخش جغرافیایی خاص نبوده بلکه مطلق زمین موضوعیت پیدا می‌کند.

در ادامه نشست، دبیر کمیته علمی کنفرانس بین‌المللی گردشگری و معنویت ابراز کرد: سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری و معنویت با حضور استادان و متخصصان بین‌المللی، دانشجویان و مراکز علمی، سازمان‌ها و نهادهای علمی و اجرایی 26مهرماه امسال در قم برگزار می‌شود.

مهدیه شهرابی فراهانی با اشاره به محورهای کنفرانس گفت: کنفرانس با محوریت «معنویت، راهی برای تحقق گردشگری پایدار» و موضوعاتی چون مبانی فلسفی و تعالی انسان در گردشگری، مبانی روان‌شناسی و سلامت معنوی در گردشگری، مبانی جامعه‌شناسی و تعامل اجتماعی در گردشگری، مبانی زیبایی‌شناسی فرهنگ، هنر و معماری در گردشگری و مبانی برنامه‌ریزی، اقتصاد و مدیریت در گردشگری با رویکرد معنوی برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کنفرانس امسال رویکرد بازتری خواهد داشت، تصریح کرد: ازآنجاکه بحث گردشگری میان‌رشته‌ای بوده و از موضوعات پیچیده و گسترده‌ای برخوردار است، در نتیجه حوزه‌های مختلف، محورهای موردبررسی در حوزه گردشگری و معنویت خواهد بود.

دبیر کمیته علمی کنفرانس بین‌المللی گردشگری و معنویت با اشاره به تعداد مقالات ارسالی به دبیرخانه کنفرانس اظهار داشت: تعداد 58 مقاله ارسالی به سایت داشتیم که 18 مقاله پذیرفته شد، هر مقاله توسط دو داور موردبررسی قرار گرفت، چکیده مقالاتی که به داوری نهایی رسید بسیار کم بودند، و این مسئله حاکی از سخت بودن داوری امسال بود که درنهایت 14 مقاله پذیرفته شدند.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار