کد خبر: ۶۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 25 July 2015
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز از اجرای  دو طرح «فاطر» و «انفال» به صورت پایلوت در استان خبر داد.
حسن عزیزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، گفت: در آستانه شش مرداد روز ملی مهارت آموزی، جمعی از مسئولان البرز با حضور در مرقد امام خمینی(ره) با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب تجدید میثاق کردند.
وی خاطرنشان کرد: از برنامه‌های این اداره کل به مناسبت شش مرداد، رونمایی از دوطرح «فاطر» و «انفال» است که قرار است به صورت پایلوت در البرز اجرا شود.
عزیزی در خصوص جزییات این طرح ها گفت: طرح «فاطر» مربوط به فرزندان کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است  و در صورت موفقیت و تامین اعتبارات به فرزندان کارکنان دولت تعمیم خواهد یافت.
وی در رابطه با طرح «انفال» افزود: در این طرح در نظر داریم از ظرفیت خالی مراکز آموزشی آقایان برای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی خواهران به خصوص در زمینه‌های فنی و مهندسی استفاده کنیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: در ادامه برنامه‌های روز ملی مهارت آموزی قرار است که یکی از معاونین رئیس جمهور برای بازدید از کارگاههای فنی و حرفه‌ای استان به البرز بیاید که دراین خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.
وی اظهار کرد: پنجشنبه هفته گذشته نیز استاندار به همراه جمعی ازمسولین استانی برای از نمایشگاه دستاوردهای بانوان و کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای بازدید کردند.
این مسئول تصریح کرد: مرکز آموزشی صنایع غذایی در زمینه نانوایی نیز تجهیز شده است و احتمالا با کمی تاخیر پس از شش مرداد راه اندازی می‌شود تا با توجه به اهمیت نان در سبد کالایی خانوار به آموزش نانوایان بپردازیم تا هم ضایعات کمتری در تولید نان داشته و هم نسبت به سلامت بیشتر نان اقدام کرده باشیم.
عزیزی اذعان کرد: در خصوص آموزش تحصیل کردگان دانشگاهی نیز با دانشگاههای پیام نور، آزاد، غیرانتفاعی، پردیس کشاورزی و خوارزمی تفاهم نامه امضا شده است تا امر آموزش فارغ التحصیلان این دانشگاهها تسهیل شود.
وی در پایان ضمن دعوت جوانان و تحصیل کردگان دانشگاهی به استفاده از آموزش‌های مهارتی سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: استفاده از ظرفیت مراکز آموزشی می‌تواند تکمیل کننده تحصیلات دانشگاهی دانش آموختگان و در امر اشتغال آنها بسیار موثر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار