خطبه های امروز ائمه جمعه استان:
در خطبه های ائمه جمعه امروز،آیت الله ایمانی ضمن تقدیر از تیم مذاکره کننده افزود:اینکه کشور ها برای بستن قرار داد با ایران در صف ایستاده اند مایه افتخار ملی است،اما باید جانب احتیاط را رعایت کنیم و نکته ای که نباید از نظر دور داشت این است که چه شده است که دشمنان دیروز ما به یک مرتبه امروز ادعای دوستی می کنند و برای برقراری ارتباط با جمهوری اسلامی به سرعت وارد عمل می شوند؟
کد خبر: ۶۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۴ 25 July 2015
تابناک فارس:امام جمعه شیراز گفت: آنچه امروز باید مد نظر قرار دهیم تب و تاب و ذوق زدگی است که در غرب ایجاد شده و می بینیم که کشورهای غربی برای انعقاد قراردادهای مختلف صنعتی، تجاری و نفتی در صف انتظار ایستاده اند و یا کشور انگلستان پیشنهاد باز کردن سفارتخانه خود در تهران را مطرح می کند.
آیت الله ایمانی، تصویب قطعنامه 2231 شورای امنیت در یک زمان کوتاه را بی سابقه دانست و گفت: در مجموع همه آنچه امروز در حال وقوع است مایه غرور و افتخار برای ایران اسلامی است چرا که تمام این شرایط در سایه ایستادگی ملت و مقاومت تیم مذاکره کنندگان ایجاد شده است.

او گفت: همه کسانی که در گذشته و به دفعات از در انزوا بودن ایران اسلامی سخن می گفتند امروز برای بستن قرارداد با ایران در نوبت ایستاده اند که این مایه غرور ملی است.

وی افزود: اما در مقابل نکته ای که نباید از نظر دور داشت این است که چه شده است که دشمنان دیروز ما به یک مرتبه امروز ادعای دوستی می کنند و برای برقراری ارتباط با جمهوری اسلامی به سرعت وارد عمل می شوند؟

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس بیان کرد: در مقابل چنین رفتارهایی باید بیدار باشیم و بسیار هوشیارانه عمل کنیم و در تمام زمینه ها جانب احتیاط را حفظ کنیم.

وی، ضمن تاکید بر لزوم حفظ وحدت در جامعه گفت: در شرایطی که به نظر می رسد دشمن به دنبال دو قطبی کردن جامعه است، باید اتحاد، همدلی و هماهنگی را در کشور حفظ کنیم.


مدیران جهرم از کارهای زود گذر و جزئی دست بردارند
حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه گفت:
امروز بیشتر تولیدات ما محصولات باغی است اما مدیران در راستای حمایت از تولیدکننده کار خاصی نمی‌کنند و گاهی به کارهای جزئی و زودگذر دل‌ خوش کرده‌اند و من به مدیران این شهرستان می‌گویم که گذشته شهر جهرم جایگاه تجاری خوبی داشته که باید درباره آن بحث شود.

وی افزود: از مدیران دولتی انتظار بیشتری می‌رود که مراکزی مانند مرکز رشد و علم و فناوری و همچنین مرکز فنی حرفه‌ای جهرم را تقویت کنند تا این مراکز کارهای جدید را به جوانان معرفی کرده و به آنان مهارت و مشاوره بدهند و مطمئن باشید جوان جهرمی خلاق و پرتلاش است و روزی حلال خود را کسب می‌کند.

دژکام اضافه کرد: تنها در دو شهر بود که ائمه جمعه مستقل بودند یکی در قم و دیگری در جهرم و بعد از انقلاب امام‌جمعه با حکم ولی‌فقیه و رهبری منصوب شد و ما در جهرم افتخار آن را داریم که 100 سال نماز جمعه برگزار کرده‌ایم و آیت‌الله حاج عبدالحسین نجفی‌لاری در جهرم نماز جمعه می‌خوانده که برای ما افتخار است.

بر خلاف شایعات،در عزل و نصب ها هیچگاه دخالت نکرده ام

حجت الاسلام محمد خرسند خطیب جمعه کازرون در خطبه های نماز جمعه گفت:در عزل و نصب‌ها باوجود برخی شایعات هیچ‌گاه دخالت نکرده‌ام و شاید برخی مسئولان نظر بخواهند اما گاهی بوده حتی خلاف نظرم کسی انتخاب‌شده و عصبانی و ناراحت نشده‌ام.

وی از برخی رسانه‌ها و افکار عمومی و فضای مجازی که حتی بعضی کارهای جزئی را نیز به امام‌جمعه نسبت می‌دهند انتقاد کرد و گفت: اولویت اصلی امام‌جمعه مسائل فرهنگی و اعتقادی و تقویت حوزه علمیه و مساجد بوده که در این زمینه کارهای ارزشمندی صورت گرفته است.

خرسند در بخش دیگر سخنان خود انتصاب استاندار جدید فارس را تبریک گفت و بیان داشت: گرچه در هفته‌های پیش در شیوه انتصاب استاندار این استان انتقادی داشتم اما درحال‌حاضر استاندار جدید نماینده دولت است و از ایشان حمایت می‌کنم.

وی افزود: باوجود دلگیری، نمایندگان مردم فارس در مجلس که به نظر آنان و نماینده ولی‌فقیه در فارس و علمای این استان بی‌توجهی شد در معارفه استاندار جدید شرکت کردند اما توسط عده‌ای که معلوم نبود چگونه هدایت ‌شده‌اند در جلسه همگی مورد هتک حرمت قرار گرفتند.

امام‌جمعه کازرون گفت: در حضور وزیر کشور و مسئولان این استان به 18 نماینده مردم فارس در مجلس توسط عده‌ای بی‌احترامی شد امااین عمل توسط هیچ‌کس حتی محکوم هم نشد.


بزرگ‌ترین کانون فتنه انحراف از اسلام در عربستان است

حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مرودشت با اشاره به اینکه وهابیت بزرگ‌ترین کانون فتنه انحراف الاسلام و مرکز آن در عربستان و آل سعود است، اظهار داشت: آن‌ها به دنبال تخریب بارگاه ائمه و نمادهای شیعه هستند تا خود را مطرح کنند و در این مسیر حتی دست به جنایت می‌زنند که امروز جریان تکفیری را از دل این وهابیت بیرون آوردند تا به منافع خود برسند.

وی افزود: با جنایت در یمن و بحرین که مکتب شیعه در آن وجود دارد سعی در اجرای تفکرات پلید خود داشته و دارند.

امام‌جمعه مرودشت با اشاره به سالروز عملیات مرصاد در سال 1367 آن را افتخارآمیز برشمرد و خاطرنشان کرد: در این عملیات که منافقان پس از قطعنامه قصد حمله و تصرف کشورمان را داشتند در تنگه مرصاد از طرف نیروهای مسلح و بسیج ضربه محکمی خوردند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار