رشت - ایرنا - استاندار گیلان از اختصاص بالغ بر یک هزار میلیارد تومان اعتبار از ردیف های قانون بودجه به صورت اعتبارات ملی و استانی و تبصره 22 و اعتبارات از محل تملک و دارایی خبر داد و خواستار تلاش فزون تر دستگاه ها برای گرفتن سهم گیلان از اعتبارات ملی شد.
کد خبر: ۶۵۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲ 23 July 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان افزود: از این اعتبار پیش بینی شده برای گیلان، 20 درصد به صورت استانی در شورای برنامه ریزی استان تعیین می شود و مابقی در اختیار وزارت خانه ها و نهادها و سازمان مدیریت کشور است.

وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی باید برای گرفتن سهم گیلان تلاش ویژه و جدی داشته باشند.

استاندار گیلان یادآور شد: برای عمران سواحل، ساماندهی رودخانه های مرزی، اعتبارات مرزداری، آبرسانی به روستاها و حوادث، اعتبارات ملی خوبی اختصاص یافته که باید بکوشیم در این زمینه بهره مناسب گرفته شود.

نجفی اعتبارات هزینه شده در سال گذشته در استان را یک هزار و 400 میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: همچنین پارسال 192 میلیارد تومان برای اعتبارات شهرداری ها، 97 میلیارد تومان اعتبارات پرداختی از مراکز دهیاری ها و اعتبارات پرداختی در قالب های مختلف همچون تکمیل سدهای آیت الله بهجت (شهربیجار) و پلرود 95 میلیارد تومان اختصاص یافته بود.

وی با تاکید بر لزوم تلاش دستگاه های اجرایی در پیشبرد پروژه ها با وجود کمبود اعتبارات اظهار داشت: به طور مثال سال گذشته در بخش جبران عقب ماندگی راه های روستایی، تلاش های زیادی انجام شد، اما متاسفانه هنوز مشکلاتی در بخش ماشین آلات این بخش داریم.

نجفی با یادآوری اینکه عمر برخی از ماشین آلات بخش راهداری حدود 20 تا 28 سال است، بیان کرد: باید نگاه های شهرستانی را کم کنیم و برای تهیه تعدادی از ماشین آلات همچون لودر و گریدر برای هر شهرستان، اعتباری را اختصاص دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش؛ تالاب انزلی را در حال مرگ دانست و گفت: احیای این تالاب، نگاه استانی و ملی و حساسیت بین المللی می طلبد و باید با عزم جدی و نگاهی مبتنی بر همدلی و همزبانی، اهمیت این موضوع را در سطح ملی مشخص و این مشکل را نیز برطرف کنیم.

استاندار گیلان همچنین به برخی سخنان مطرح شده در ارتباط با کذب بودن نرخ 10 درصد بیکاری در استان اشاره و تصریح کرد: این آمار، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران بوده و طبق آن؛ نرخ بیکاری در استان در سال 91، 15 و پنج دهم درصد؛ در سال 92 ، 13 و دو دهم درصد؛ در بهار سال 93 ، 13 و شش دهم درصد و در بهار 94 نرخ بیکاری در استان برای نخستین بار به کمتر از میانگین کشوری و به 10 درصد رسیده است.

نجفی ادامه داد: زمانی که گیلان برای هفتمین بار، رتبه نخست بهبود فضای کسب و کار را در کشور کسب کرده؛ به طور قطع این موضوع در نرخ بیکاری نیز تاثیر می گذارد.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به آمادگی دستگاه های اجرایی در زمان بارش های شدید باران در اوایل هفته جاری، از هواشناسی برای ارائه هشدارهای بموقع قدردانی و اضافه کرد: با وجود اینکه باران نعمت الهی است، اما به بخشی از مزارع برنج خسارت وارد شده که باید بیمه کشاورزی و بانک کشاورزی اهتمام ویژه برای جبران خسارات وارده داشته باشند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار