مدیر شرکت برق اردبیل گفت: بحث سرقت سیم و کابل برق در مناطق روستایی به کاهش ولتاژ و قطعی برق مکرر در مناطق روستایی منجر شده است.
کد خبر: ۶۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 23 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود عباسی صبح امروز در همایش دهیاران اردبیل اظهار کرد: هر چند با همکاری نیروی انتظامی و پلیس تلاشمان بر این است تا آمار سرقت‌ها به حداقل برسد اما سارقان با قطع دو الی سه بند از سیم‌های شبکه‌های برق‌رسانی به کاهش ولتاژ برق در مناطق روستایی کمک کرده و زمینه خاموشی‌ها و برخی آسیب‌های احتمالی را در وسایل برق‌سوز فراهم می‌آورند.

وی افزود: برای کم کردن این حوادث ناگوار و پیشگیری از سرقت‌های سیم برق ما امسال در قالب مناقصه و قراردادی که به امضا رساندیم قرار است 1200 کیلومتر شبکه متری موجود را به کابل‌های خودنگهدار تبدیل کنیم که هزینه اجرای این پروژه 37 میلیارد تومان است.

مدیر شرکت برق اردبیل از تجهیز کارگاه و اجرای این پروژه در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: امیدواریم با بهره‌گیری از کابل‌های خودنگهدار شاهد به حداقل رساندن سرقت‌ها و دزدی‌های سیم برق در مناطق مختلف به ویژه روستاها باشیم.

عباسی تصریح کرد: اگر افت ولتاژی در مناطق روستایی انجام شده و خاموشی‌های مکرر به لوازم برقی صدمه وارد می‌کند به دلیل همین رویداد نامبارک است که بر آسیب‌ها و دغدغه‌ها افزوده است.

این مسئول در مورد ضعف روشنایی معابر روستایی و ضرورت نصب بیش از 270 چراغ روشنایی را در معابر در ماه‌های اخیر یادآور شد و ادامه داد: به دلیل کمبود اعتبارات در سال‌های اخیر ما نیز اذعان داریم که در تقویت روشنایی معابر اقدام خاصی انجام نشده و انتظار می‌رود با تامین اعتبار بیشتر در سال‌های آینده بتوانیم روشنایی معابر روستایی را تجهیز و تکمیل کنیم.

مدیر شرکت برق اردبیل با بیان اینکه در سال‌های اخیر بخش عمده‌ای از اعتبارات ما جذب توسعه روشنایی در مناطق شهری شده است، یادآور شد: کم فروغ بودن فعالیت‌های ما در برق‌رسانی به روستاها و معابر از طرفی به خاطر پوشش 100 درصدی روشنایی در سطح روستاهای اردبیل است که ما از این به بعد برای تقویت روشنایی معابر روستایی اقدام می‌کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار