مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان مطرح کرد:
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: هر چند زیرساخت ها برای آموزش فنی و حرفه ای در مناطق حاشیه نشین اهواز فراهم شده است اما در سایر شهرهای خوزستان که دارای مناطق حاشیه ای هستند و در معرض آسیب اجتماعی قرار دارند، کار شاخصی صورت نگرفته است.
کد خبر: ۶۵۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹ 06 September 2018

عبدالنبی سواعدی در جلسه شورای اجتماعی خوزستان که امروز (۱۵ شهریورماه) با حضور سرپرست وزارت رفاه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از پایه های مهم کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه، آموزش مهارت است. توانمند کردن جوانان می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان بیان کرد: یکی از برنامه های این اداره توانمندسازی و مهارت آموزی در مناطق حاشیه شهر اهواز است که در راستای مصوبات شورای اجتماعی کشور بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی جوانان برای اشتغال ادامه داد: ایجاد سه واحد آموزشی در مناطق حاشیه ای برای مهارت آموزی و خرید خدمات از آموزشگاه های آزاد در این راستا انجام شده است. تاکنون به بیش از یک هزار نفر آموزش های مهارت آموزی ارائه شده است.

سواعدی افزود: اعتبار اجرای این طرح ۳ میلیارد تومان بود. بخشی از اعتبار اجرای این طرح از محل تجهیزات خود سازمان فنی و حرفه ای تهیه شده است اما باید توجه کنیم که این منابع محدود است و نیاز به نگاه ملی داریم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: در سال گذشته چند واحد آموزشی و مهارت آموزی در مناطق حاشیه ای اهواز از جمله عین 2، ملاشیه و کوی علوی به بهره برداریرسید. فاز نخست ساختمان آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کارون نیز حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تامین اعتبار و تجهیزات بیشتر می توانیم این ساختمان را تا پایان امسال به بهره برداری برسانیم.

وی گفت: تجهیز و راه اندازی مرکز فنی حرفه ای عین 2، مهارت آموزی بانوان و تجهیز بخشی از فرهنگسرای علوی برخی از اقدامات انجام شده است.

سواعدی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان پایش و آسیب شناسی طرح مهارت آموزی جوانان برای اشتغال است که تا ابتدای مهرماه تکمیل و زوایای مختلف آن مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان بیان کرد: طبق مصوبه شورای اجتماعی کشور، وزارت رفاه با همکاری وزارت نفت، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان آموزش فنی حرفه باید طرح جامع توانمندسازی نیروی بومی خوزستان را برای استفاده از فرصت های شغلی تهیه کنند. این طرح در سال گذشته تهیه و به شورای اجتماعی کشور ارسال شد اما با وجود پیگیری ها هنوز در دستور کار قرار نگرفته است. مطمئنا اگر این طرح اجرا شود شاهد تحول در توسعه زیرساخت های آموزشی فنی و حرفه ای در خوزستان خواهیم بود.

وی بیان کرد: در حال حاضر زیرساخت ها برای آموزش فنی و حرفه ای در مناطق حاشیه نشین اهواز فراهم شده است اما در سایر شهرها که در معرض آسیب اجتماعی قرار دارند کار شاخصی صورت نگرفته است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار