با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت؛
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) گفت: کارت های سوخت گازوییل آزاد در خوزستان با هدف جلوگیری از قاچاق این سرمایه ملی ساماندهی شد.
کد خبر: ۶۵۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 05 September 2018

نعمت اله نجفی افزود:در راستای ساماندهی کارت های سوخت آزاد گازوییل(نفت گاز) محدودیت هایی در عرضه این سهمیه در جایگاه های سطح خوزستان اعمال شده به گونه ای که در هر یک از مناطق استان یک تا 2 جایگاه موظف هستند گازوییل به نرخ آزاد با ارایه کارت به خودروهای سنگین دیزلی عرضه کنند.

وی با بیان اینکه هر لیتر گازوییل در کارت های سوخت آزاد 6 هزار ریال ولی در عراق 27هزار ریال است افزود: تفاوت قیمتی در آن سوی مرزها ، برخی افراد سودجو را به سمت و سوی قاچاق گازوییل و تاراج این سرمایه ملی سوق داده است.

نجفی بیان کرد:سوخت گازوییل در سهمیه آزاد برای شرایط اضطراری و غیرقابل پیش بینی در نظر گرفته شده اما برخی سودجویان با خرید و تخلیه سهمیه سوخت آزاد ، آن را قاچاق می کنند.

مدیرشرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) افزود: تاکنون گزارش هایی متعددی از قاچاق گازوییل از مرزهای زمینی و آبی خوزستان دریافت شده از این رو چاره ای جز ساماندهی کارت های سوخت آزاد وجود نداشت. نجفی با بیان اینکه در طرح تخصیص سوخت بر اساس طرح 'پیمایش ' ، گازوییل به ازای هر لیتر سه هزار ریال عرضه می شود ادامه داد: در عرضه این سهمیه سوخت ، هیچ محدودیتی در عرضه آن توسط جایگاه ها وجود ندارد.

اوایل هفته جاری نشست توجیهی ساماندهی کارت های سوخت گازوییل آزاد با حضور کارشناسان و اتحادیه صنف جایگاه داران خوزستان در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) برگزار شد. 

در ماه های اخیر با کاهش ارزش پول ملی و ثابت بودن نرخ سوخت(بنزین و گازوییل) در کشور ، میزان قاچاق سوخت از مرزهای خوزستان روندی افزایش داشته است.

استان خوزستان با 600کیلومتر مرز زمینی و دریایی ، همواره در معرض پدیده قاچاق سوخت بوده است. 

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: قاچاق سوخت ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار