نماینده مردم شوش در مجلس:
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه جهاد کشاورزی خوزستان یقیناً کارهایی انجام شده است اما باتوجه به پتانسیل کشاورزی استان، از آن انتظاری که داریم خیلی فاصله دارد.
کد خبر: ۶۵۰۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ 02 September 2018

سیدراضی نوری درباره عملکرد اداره‌کل جهاد کشاورزی خوزستان، اظهار کرد: هر مجموعه معمولا یک بیلان کاری را برای خودش دارد و جهاد کشاورزی خوزستان هم معمولا هر سال اعلام می‌کند که چه کارهایی انجام شده و چه کارهایی باید انجام شود. طرح 550هزار هکتاری که با فرمان امام و مقام معظم رهبری و پیگیری رئیس جمهور باید انجام شود، طبیعتا توسط جهاد کشاورزی باید دنبال شود و این اداره این طرح را نیز جزو آمارهایش می‌آورد.

وی افزود: افزایش بهره‌وری آب و خاک و آبیاری‌های نوین از موضوعاتی هستند که باید ببینیم چه کارهایی انجام شده است و در حوزه خودکفایی گندم نیز چه اقداماتی انجام شده است که در این خصوص قدم‌های خوبی برداشته شد ولی در سال‌های اخیر می‌بینیم که کشاورزان در تأمین آب، کود و اولیه دچار مشکل هستند.

این نماینده مجلس گفت: روی هم رفته در جاهایی عملکرد جهاد کشاورزی خوزستان خوب بود و در جاهایی ضعیف عمل شد که باید آسیب‌شناسی صورت بگیرد.

نوری ادامه داد: باید عملکرد این اداره را طبق شاخص‌هایی چون آبیاری قطره‌ای، افزایش بهره‌وری و مسائل دیگر قضاوت کرد و باید ببینیم در مباحثی چون واگذاری زمین‌ها چه اقدامی صورت گرفته و در بیابان‌زدایی چه کارهایی شده است. همینطور در بحث شیلات و دام هم باید بررسی‌های دقیقی از عملکردها صورت بگیرد.

وی بیان کرد: یقیناً کارهایی انجام شده است اما باتوجه به ظرفیت کشاورزی استان، از آن انتظاری که داریم خیلی فاصله دارد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار