مدیر کل دفتر امور آسیب‌ دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: آمار افراد ساکن در سکونتگاه‌ های غیررسمی و بافت های فرسوده در کشورهای در حال توسعه مانند ایران نگران کننده است به شکلی که حدود 20 میلیون در ایران نفر ساکن این مناطق هستند.
کد خبر: ۶۴۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳ 01 September 2018

رضا جعفری افزود: گسترش سکونت گاه‌ های غیررسمی به دلایل مختلف از جمله مهاجرت و تغییرات اقلیمی، باعث شده تا سازمان بهزیستی کشور رویکرد توانمند سازی اجتماع‌ محور، بسیج همه منابع اجتماعی و نیز مشارکت همه افراد را با هدف کنترل و کاهش آسیب‌ های اجتماعی در سکونتگاه‌ های غیررسمی داشته باشد.

وی گفت: ناتوانی در داشتن واکنش مناسب به تغیرات نظام اجتماعی باعث بروز آسیب ها و بحران های اجتماعی و گسیختگی نظام اجتماعی می شود.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌ دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: امروز در حوزه های مختلف از جمله طلاق و اعتیاد با بحران اجتماعی روبه رو هستیم و می توان گفت اگر پیشتر برخی آسیب ها کنترل می شدند، امروز به بحران تبدیل نمی شدند.

تا سال 96 تنها در 10شهرستان خوزستان مرکز اورژانس اجتماعی وجود داشت که در راستای تعهدات به برنامه ششم توسعه در 11شهرستان دیگر بالای 50 هزار نفر این استان نیز مرکز اورژانس اجتماعی راه‌اندازی شد.

12 پایگاه خدمات اجتماعی دیگر نیز به زودی در اهواز (پنج پایگاه)، آبادان(2 پایگاه)، دزفول(2 پایگاه)، مسجدسلیمان(2 پایگاه) و اندیمشک، شوش،کارون، ماهشهر، رامهرمز و بهبهان هرکدام یک پایگاه،به بهره برداری می رسد.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار