تابناک: عملکرد مدیریت بحران استانداری اصفهان در حوزه اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با رسانه ها برای در جریان قرار دادن مردم از آخرین وضعیت استان، کمترین نمره را در این مدت گرفت.
کد خبر: ۶۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴ 22 July 2015
به گزارش تابناک اصفهان، این روزها اخبار مرتبط با حوادث جوی و آب و هوایی به پربیننده ترین اخبار کشور بدل شده است و در این میان بسیاری از نقاط کشور در کانون توجه قرار گرفته است.

اطلاع رسانی در خصوص حوادثی که در این روزها رخ داد و بسیاری از مردم را متحمل خسارات جانی و مالی ساخت، یکی از پاشنه آشیل های ارتباط مردم و مسئولان در این مدت بود.

این مسئله به ویژه هرچه از پایتخت دورتر می شویم شدت بیشتری می یافت که نمونه بارز آن در استان اصفهان رخ داد.

با وجودیکه وقوع سیل در برخی نقاط استان اصفهان پیش بینی شده بود و وضعیت جوی در این موقع از سال مردم را غافلگیر ساخته بود اما گویی مسئولان و مدیران مدیریت بحران استان هم به اندازه مردم غافلگیر شده بودند.

این غافلگیری از یک سو و عدم پاسخ گویی مسئولان مرتبط با این شرایط مانند مدیریت بحران استان اصفهان از سوی دیگر سبب شد تا استان اصفهان، تا ساعت های اولیه بعد از رخداد باران های شدید و آبگرفتگی در شهر اصفهان و شهرستان های بزرگ، همچنان در شوک باقی بماند.

عملکرد مدیریت بحران استانداری اصفهان در حوزه اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با رسانه ها برای در جریان قرار دادن مردم از آخرین وضعیت استان، کمترین نمره را در این مدت گرفت و مسئولان این ستاد به ویژه مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان از مدیرکل سازمان مدیریت بحران کشور هم کمتر در دسترس بود.

برخلاف نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که با رسانه ها در ارتباط بوده و آخرین وضعیت را با رسانه ها در جریان می گذاشت اما منصور شیبشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در این روزها، پاسخ گوی اکثر رسانه های استان اصفهان و خبرنگارانی که بارها با وی تماس می گرفتند، نبود.

این در حالی است که مدیریت بحران زمانی محقق می شود که شفاف ترین و موثق ترین اطلاعات از سوی مدیریت این ستاد و به واسطه رسانه ها به اطلاع عموم برسد اما گویی استانداری اصفهان خود را از این قاعده مستثنی ساخته است و قصد اعتماد به رسانه ها در زمان بحران را ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان که زمانی تندیس مدیر پاسخگو را در استان اصفهان از دست خبرنگاران دریافت کرد حالا برقراری یک تماس با او از طرف خبرنگاران به یک آرزو تبدیل شده است!.

به هر حال این وضعیت غیرمعمول که در اکثر استان های کشور هم رخ داده است خواهد گذشت اما قطعا مدیریت بحران استانداری اصفهان در این بین، به لحاظ اعتماد به رسانه ها و همکاری با آنها برای پاسخ به مطالبات عمومی، نمره مردودی را از همان هایی که تندیس پاسخ گویی را به وی اعطا کردند دریافت می کند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار